خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » سه گام ساده در جهت کاهش وزن
سه گام ساده در جهت کاهش وزن

سه گام ساده در جهت کاهش وزن

آیا شما در رویای داشتن همان سایزی هستیدکه در دورهی دبیرستان یا موقع ازدواجتان بودید؟
اگر نیاز به از دست دادن وزن زیادی باشد، دست یافتن به این رویا نیاز به تلاش دارد. عجله نکنید. تنظیم اهداف واقع گرایانه و کوچک، تغییر مقیاس (کاهش وزن) را در مسیر صحیح پیش می برد.
کار را با تلاش برای کاهش ۵٪ تا ۱۰٪از وزن خود شروع کنید و برای رسیدن به این هدف، به خود زمان فراوانی بدهید و در این زمینه انعطاف به خرج بدهید. به خاطر بسپارید که برای اغلب مردم رسیدن به این درجه از کاهش وزن حدود ۶ ماه زمان می برد.
اهداف ویژه و کوچک تنظیم کنید
کاهش وزن
به جای این که بگویید: من باید شام کم بخورم و بیشتر ورزش کنم، اهداف ویژه و کوتاه مدت (روزانه یا هفتگی) تنظیم کنید. برای مثال:
-من تعدادی دستور غذایی شام سالم انتخاب می کنم و یک شنبه ها محتویات را خریداری می کنم.
-من هفته آینده، حداقل سه بار نهار سالم از خانه به سر کار یا مدرسه می آورم.
-من به یکی از دوستانم جهت قدم زدن بعد از کار روزهای دوشنبه و چهارشنبه، تلفن خواهم کرد.
-من از وسوسه شدن برای غذاهای بیرون از منزل خودداری خواهم کرد.
صبحانه تان را مفید و موثر تهیه کنید
image
غلات مخصوص صبحانه ای را در وعدهی صبحانه خود بگنجانید که حاوی حداقل ۶ گرم فیبر در هر وعده باشند. همچنین مطمئن شوید که گزینهی انتخابی شما میزان شکرش کم است (کمتر از ۱۰ گرم در هر وعدهی غذایی). با افزودن شیر فاقد چربی، موز، بری ها و یا تکه های سیب به صبحانه خود یک وعدهی غذایی خوشمزه تهیه کنید. لزومی ندارد که شما منوی صبحانه خود را به غلات سرشار از فیبر محدود کنید. آنچه مهم است، انتخاب یا گزینش معقول و درست است. نانهای برشته شده که کلاً از غلات تهیه شده یا نان های سبوسدار (چاودار و سبوس) مصرف کنید. ترجیحاً از کرههای گیاهی نرم فاقد چربی های ترانس یا کره های کاهندهی کلسترول که حاوی (Stanol) گیاهی باشد مصرف کنید.
غذای خود را آرامتر و با لذت بخورید
image
تمرین کنید که از طریق روشهایی چون کوچک کردن ظرف غذا یا جرعه جرعه نوشیدن آب، قهوه یا چای بین لقمه ها، غذای خود را آرامتر بخورید. به طور معمول، شما باید حداقل ۲۰ دقیقه برای هر وعدهی غذایی وقت بگذارید، اما این حالت بیشتر در طی وعدهی غذایی ظهر یا عصر عملیتر است. یکی از وعده های غذایی را برای شروع انتخاب کنید. یک زمان سنج (تایمر) برای چک کردن خود تنظیم کنید.
ساعت - کاهش وزن
عادتی را که به نظر می آید برای شما منطقیترین روش است برای خود انتخاب کنید و سعی کنید که برای مدت یک هفته یا بیشتر به آن بچسبید. زمانی که فهمیدید آن عادت برای شما عادی شده است، یک عادت دیگر اضافه کنید و سپس یکی دیگر.
جهت برداشتن گامهای سادهی بیشتر برای خوش تیپ شدن و خوش هیکل ماندن ،راهحلهای مطمئن برای کاهش وزن و حفظ آن، یک گزارش سلامتی ویژه از مدرسهی پزشکی هاروارد، را خریداری کنید.

مترجم:مرضیه مرادی

منبع: Harvard Medical School

از سری مقالات سایت موسسه یوگای علمی نوا

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

۲ نظر

  1. جواب نمیده باید فقط اراده اهنین داشته باشی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*