خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » هدف یوگای احیا کننده
هدف یوگای احیا کننده

هدف یوگای احیا کننده

تمام تمرینات یوگا علاوه بر ایجاد آگاهی ذهنی ، تضمین جامع سلامتی و بهبود شرایط فیزیکی را نیز فراهم می کنند، اما یک نوع از این تمرینها به ویژه در از بین بردن فرسودگی، خستگی و کوفتگی موثر می باشد.
یوگا احیا کننده با بسیاری از حرکات فیزیکی دیگر متفاوت است و در آن از گستره ی متنوعی از وسایل کمکی یوگا، که همگی برای کم کردن مصدومیت، آسان کردن وآرامش بخش کردن آساناها طراحی شده اند، استفاده می شوند. این یوگای رهایی است، رهایی بدن ، ذهن و نهایتا رهایی روح.
بعضی اوقات به نظر می رسد زندگی به جای اینکه برای ما کار کند، بر علیه ماست و این مبارزه منجر به ایجاد شدن استرس، خستگی، حتی سطح پایین پایداری و ثبات قدم و خشم پنهان درما می شود. این زمزمه ی دائمی منفی اگر اقدامی برای حلش صورت نگیرد ، بزرگ و بزرگ تر می شود و عاقبت منجر به تخلیه سطوح انرژی میشود .
کلاسهای یوگا احیا کننده بر قابل دسترس بودن برای گروه مبتدیان که می خواهند از اول شروع کنند ، تمرکز دارد. کل سیکل آساناها ممکن است شامل چند حرکت به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه باشد ، اما چون از وسایل کمکی یوگا استفاده میشود، با وجود طولانی بودن بسیار راحت خواهد بود.
image

یک جلسه آموزشی معمولی یوگای احیاکننده باید با چند حرکت سبک برای گرم کردن بدن شروع شود که بدن را برای ماندن در هر آسانا برای مدت مدیدی آماده کند. در طول انجام دادن هر آسانا، ازوسایل کمکی یوگا- مثل پتوها ، بالشتکها، تشک یوگا ، پشتی ، دیوار و حوله استفاده می شود تا آن وضعیت راحت و نگهدارنده ایجاد شود .
به طور شگفت آوری، یوگای احیاکننده برای بعضی از مبتدیان می تواند خسته کننده و دلسرد کننده باشد، برای اینکه آنها انتظار دارند که خیلی زود به نتیجه برسند. در جلسات یوگای احیاکننده از حرکات ابتدایی استفاده می شود تا تسلیم پذیری بدن را افزایش دهد و البته داستان ذهن متفاوت است. بعضی اوقات ، هر چه بدن آرام تر و رها تر باشد ، گفتگوهای ذهنی بیشتر خواهد بود. این به این دلیل است که “من” (ego) درونی احساس خطر می کند و به دنبال راه فرار است. چه فراری برای “من ” بهتر از کشیدن تمام توجهات به سمت خودش ، می تواند باشد؟
با توجه به این موضوع ، آساناهای احیاکننده موازی با تمرکز عمل می کنند و مانند تمرکز بر دستیابی به موفقیت ، باید صبر بسیار داشت و به نتیجه فکر نکرد. به طور ساده، هیچ فشاری نباید باشد. یا به سکون و آرامش دست می یابید و یا دست پیدا نمی کنید. هیچ مشکلی نیست. اگر ذهن همچنان به رقابت پافشاری می کند ، حتی اگر بدن در بهترین حالت قرار دارد و آرام است، ناظر ذهن خود باشید و آن را عامل تمرکز خود کنید.
نهایتا گفتگوهای ذهنی ساکت خواهند شد و درجه سعادتمندی آرامش و آسایش درونی برای شما حاصل می شود.یوگای احیا کننده برای تمام افرادی که به دنبال دستیابی به آرامش درون می باشند ، بسیار مناسب است.

مترجم: مریم حیدری
ویراستار: فروزنده شاملو
تاریخ: ۱۱April2015

منبع : سایت موسسه یوگای علمی نوا

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*