خانه » مقاله ها » تغذیه » قوانین مصرف صحیح مواد غذایی
قوانین مصرف صحیح مواد غذایی

قوانین مصرف صحیح مواد غذایی

-همواره غذای خود را محترم بشمارید. هر غذایی را با ذکر شکر آغاز کنید.
-در خلال خوردن غذا،حالتی صلح امیز پیشه کنید. اگر تنها هستید،در سکوت فرو روید. اگر با خانواده غذا صرف می کنید،سعی کنید در مورد تجارب ناخوشایند بحث و گفتگو نکنید. صحبت های مهربانانه می تواند در ایجاد تعادل که نهایتا عمل هضم را تقویت کرده و توانایی بدن را برای جذب غذا بالا می برد، موثر باشد.
image
-هنگام عصبانیت غذا نخورید. مدتی استراحت کنید تا روان شما ارام و قرار گیرد. به هنگام عصبانیت سموم توسط غدد در خون ترشح می شود.
image
-زمانی که غذا خیلی گرم یا سرد می باشد ،نخورید.در این وضعیت معده تحریک شده غذا را خوب هضم نمی کند.به خودتان زیاد فشار نیاورید چیز هایی را که دوست ندارید، بخورید. همین طور فقط غذاهایی را که خیلی دوست دارید زیاد نخورید.
image
-از خوردن چند نوع غذا هایی که با هم مخلوط شده اند پرهیز کنید چرا که هضم انها مشکل است. همیشه تعادل رادر خوردن غذاهایی که دوست دارید رعایت کنید. همیشه غذا های ساده بهترین هستند.
image
-حد اقل در هر وعده غذایی مقداری غذای تازه و خام مثلا سالاد بخورید تا خون تان قلیایی شود.
-از نوشیدنی ها به هنگام صرف غذا خود داری کنید. چرا که شیره معده را رقیق کرده باعث عدم هضم غذا شده و مشکلاتی را برای معده فراهم می کند.
image
-دهان را تمیز و پاکیزه نگهدارید. چرا که دهان دروازه دستگاه گوارش می باشد.
image
-به اهستگی غذا بخورید و مزه غذا یتان را احساس کنید. وبه خوبی غذا را بجوید. به خاطر داشته باشید که مرحله هضم از دهان شروع می شود.
image
-با اعتدال بخورید. راز سلامت و سعادت در این است که همیشه کمی گرسنه باشید. بار اضافی بر معده تحمیل نکنید.
گرد اورنده:زهرا محققی

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*