خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » ۱- درمان اختلالات کارکرد سیستم ادراری با یوگا
۱- درمان اختلالات کارکرد سیستم ادراری با یوگا

۱- درمان اختلالات کارکرد سیستم ادراری با یوگا

اختلال در دفع ادرار بسیار مشکل ساز و رایج است .نشانه ها وعلائمی از قبیل تکرر ادرار، بی اختیاری در دفع ادرار ،دفعات مکرر دفع ادرار و کابوس احساس درد درهنگام دفع ادرار در بسیاری از زنان و مردان دیده میشود که اغلب ثابت شده ریشه کن کردن و خلاصی از آنها بسیار مشکل است .اغلب مردم از عود کردن دوباره عفونت دستگاه ادراری در طول سالیان و تجویز مکرر آنتی بیوتیک ، بدون اینکه حتی آرامشی موقت بدست آورند، رنج می برند.به این دلیل که ریشه زیرین و اساسی مشکل به طور صحیح تشخیص داده نشده است.
image
دلیل اساسی و ریشه ای عود کردن عفونت دستگاه ادراری نقص و کمبود در انرژی حیات است.این انرژی یا پراناشاگتی در طول سالیان به تدریج کاهش می یابد تا اینکه دستگاه ادراری و تولیدمثل دیگر قادر به مقاومت در برابر عفونت حاصل از میکرو ارگانیسمها ،که بخشی از باکتریهای نرمال موجود در بدن هر شخص است ، نمیباشد. زمانیکه مکانیزم دفع ادرار تنبل شود ، جریان ادرار بند می آید و برگشت و صعود این عفونت ازقسمت تحتانی مجرای ادراری به سمت بالا می تواند باعث گرفتگی مجرا شود .
image
بنابراین یک سری علائم و نشانه هایی از قبیل احساس درد وسوزش هنگام دفع ادرار،دفع مکرر ادرار، بی اختیاری و ناهماهنگی های مکرر در دفع ،ترشحات مجرا و غیره مشاهده میشود. این علائم توسط متخصصان علوم پزشکی ،بر مبنای محل استقرار و تکثیر عفونت در دستگاه ادراری ، طبقه بندی و با نام بیماریهای مختلفی نامگذاری میشود.عفونت مجرایی که ادرار را از مثانه به بیرون هدایت میکند ،اورتریت نامیده میشود. عفونت مثانه ، التهاب مثانه وعفونت کلیه ها،که با بالا رفتن عفونت از قسمت های تحتانی دستگاه ادراری ایجاد میشود ، پیلونفریت نامیده میشود .مسئله مهمی که باید به خاطر داشته باشیم این است که برای یک اتفاق یکسان، نقص و کمبود انرژی در دستگاه ادراری که منجر به رشد بیش از حد باکتری ها میشود، نامهای متفاوت وجود دارد.
image
عفونت های دستگاه تناسلی که از لحاظ فیزیولوژیک و طبیعی به محل قرارگرفتن دستگاه ادراری نزدیک است نیز باعث علائمی نظیر سوزش و درد در هنگام دفع ،تکرر ادرار ، ترشحات مجرا و تورم غده پروستات میگردد.خلاص شدن از این مشکلات با روشهای مرسوم بسیار مشکل است اما تحت یک درمان یوگایی به سرعت اصلاح میشوند. در آزمایشات ،تورم بیضه و عفونت های مجاری خروجی منی و مسیرهای هدایت کننده نطفه نیز بسیار رایج است .این مشکل در بدنی که در مدت زمان طولانی ، بدلیل تخلیه نیروی جنسی و به کارگیری نیروی تولید مثل بیش از حد در هنگام ابراز و تجلی میل و غریزه جنسی ، ضعیف شده است ، به کرات دیده میشود.
image
در بدن زنان بالا رفتن عفونت از راه دستگاه تناسلی که بسیار آسیب پذیر و در معرض محیط بیرونی است به مراتب بیشتر دیده میشود. بیماریهای وولویت (عفونت ناحیه تناسلی خارجی)، واژینیت ، التهاب سرویکس ( عفونت گردنه رحم) ،آندومتریت ( پوشش داخلی رحم)، التهاب لوله هایهای رحمی ، اغلب بسیار جدی و مقاوم هستند و به آسانی میتوانند به عقیمی فرد منجر شوند.
image
فعالیت های جنسی به معنای رایج انتقال عفونت های دستگاههای تولید مثل و ادراری است . به این معنا که میکرو ارگانیسم ها از یک شخص به دیگری انتقال می یابد ، نمایشی قابل مشاهده از انتقال انرژی وتعاملی که در یک فعالیت جنسی اتفاق میافتد. افراط ، فعالیتهای جنسی الهام گرفته شده از رفتارهای عصبی ، فعالیتهای جنسی به دلیل تنش های عاطفی و ذهنی ، ملالت و ناامیدی در زندگی ، هم از طریق انتقال جنسی و هم اندامهای مجاور آن روده و مجاری خروجی ادرار ، انرژی مراکز پایین بدن را کاهش می دهد و آنها را نسبت به عفونت ها حساس میکند . بیماریهای مقاربتی از قبیل سوزاک ،اورتریت ،سیفلیس ،مونونوکلئوز عفونی و غیره نمایشی از این فرآیند است . اما چون ممکن است که از راه تقابل جنسی وارد بدن شده باشد یا نه ، نمی توان آنها را جدا از بقیه عفونتهای دستگاه ادراری و تناسلی طبقه بندی کرد . مشکل اساسی تخلیه انرژی از مراکز تحتانی بدن ، جاییکه انرژی حیاتی به دلیل ارضاء شهوانی بیش از حد کاهش یافته، میباشد . در این مورد محرکهای شهوانی به جای اینکه لذتبخش باشند ( حسی که باید ایجاد شود ) دردناک هستند و قدم اصلی درمان از طریق یوگا پرهیز کردن ازفعالیت جنسی تا زمانی که نیروی حیات ، دوباره ایجاد شود، می باشد.
ادامه مطلب را در قسمت بعد مطالعه بفرمایید
مترجم:سپیده اعظمی
ویراستار:فروزنده شاملو
منبع: سایت بیهار

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

۲ نظر

  1. عالی بود…ممنون

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*