خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » تسکین یافتن از پینه پا و میخچه
تسکین یافتن از پینه پا و میخچه

تسکین یافتن از پینه پا و میخچه

پینه و میخچه قسمتهایی ازپا هستند که پوست آن سفت و سخت شده ، بعضی وقتها قسمتهایی از پوست هستند که زرد رنگ شده اند. آنها در نقاطی که تحت فشار و یا در اطراف مناطق استخوانی پا شکل میگیرند. پینه معمولا” در کف پا و میخچه در روی پا در اطراف انگشتان ظاهر میشود.
اگر چه آنها ضرورتا” خوشایند نیستند ولی پینه و میخچه برای جلوگیری از صدمه بیشتر پاها ایجاد میشود.اغلب به دلیل اندازه نامناسب کفش ایجاد میشوند ، اما چگونگی راه رفتن (نوع قدم برداشتن شما) یا ساختار استخوان بندی پاهای شما ممکن است شما را بیشتر مستعد به دچار شدن به این مشکل کند.
image
اگر شما دچار پینه یا میخچه هستید ، برای کاهش فشار یک بالشتک یا لایه ای از پارچه نرم ، پنبه یا پشم بر روی محل آسیب دیده قرار دهید. بیشتر داروخانه ها بر روی کانتر کنار صندوق خود بالشتک مخصوص پینه و میخچه دارند که ممکن است شما آن را موثر بیابید. در کنار آن استفاده از کفشهای سفارشی ، وزن شما را در کف پا توزیع میکند و باعث کاهش فشار وارده بر روی مناطق آسیب دیده میشود.
image
در قدم اول استفاده از کفشهایی با اندازه مناسب ، آسیب هایی را که باعث ایجاد شدن این مشکل شده را کاهش میدهد و پس از مدتی پینه یا میخچه خودبخود کوچک شده و از بین میرود . اما انتظار نتیجه یک شبه نداشته باشید این مراحل ممکن است هفته ها یا حتی ماه به طول بیانجامد.
image
برای خلاص شدن سریعتر شما میتوانید از سنگ پا استفاده نمایید که به آرامی لایه رویی پوست را از بین میبرد . ابتدا پاهایتان را در آب گرم بخیسانید تا پینه یا میخچه نرم شود .پایتان را خشک کنید . سپس سنگ پا را با ملایمت و نرمی روی پینه یا میخچه بمالید . پس از آن با لوسیون روی آن را مرطوب نمایید. نکته مهم به آرامی و با ملایمت انجام دادن آن است . افراط نکنید ، چون ممکن است پوستتان را زخمی کنید . داروخانه ها لایه بردارهای شیمیایی مختلف ویا داروهای اسیدی مختلفی را به فروش میرسانند ولی استفاده از آنها باید با احتیاط انجام گیرد . بیشتر آنها محتوی اسید سالیسیک هستند که میتواند به بافتهای سالم صدمه بزند مگر اینکه طریقه مصرف آن را به دقت دنبال کنید . برخی از متخصصین مراقبت و بهداشت پا توصیه میکنند که از این محصولات استفاده نکنید.
در مورد پینه ها و میخچه هایی که در دراز مدت باقی مانده اند با یک متخصص بهداشت و مراقبت از پا مشاوره کنید.

مترجم:سپیده اعظمی
ویراستار:فروزنده شاملو

منبع:
Harvard medical shcool

از سری مقالات سایت یوگا علمی نوا

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

۲ نظر

  1. بسیار عالی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*