خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » زندگی خود را با یوگا بهبود ببخشید
زندگی خود را با یوگا بهبود ببخشید

زندگی خود را با یوگا بهبود ببخشید

گرچه هزاران سال است که فواید یوگا در هندوستان شناخته شده، پزشکی غرب به تازگی تحقیقات بالینی لازم برای ثبت علمی فواید آن را آغاز کرده است. یوگا توسط swami Vivekananda در اواخر قرن نوزدهم به ایالات متحده معرفی شد، اما بیش از نیم قرن بعد، در دهه ۱۹۶۰، زمانی که سمبل فرهنگ پاپ، مانند بیتل ها ، آن را به طرفداران خود معرفی کردند، شناخته شد.
چیزی که آن زمان با فرهنگ هیپی در آمیخته بود، اکنون بخشی از شاخص اصلی زندگی شده است، طوریکه نسل بعد از جنگ جهانی به ادامه جنگ علیه کهولت بودند و نسل جوانتر پذیرای راهکارهای کل نگر برای شیوه زندگی.
شواهد مبنی بر اظهار نظرهای شخصی موید این مطلب است یوگا زندگی افراد را از نظر جسمانی، عاطفی و روحی بهبود میبخشد و تحقیقات نشان داده است که یوگا تاثیری مثبت بر جسم و ذهن دارد. استرس را کاهش میدهد، سیستم ایمنی را بهبود می بخشد بدن را هماهنگ و یکپارچه می کند، سیستم غدد درون ریز را متعادل کرده و موجب سلامتی و تندرستی عمومی می شود.
شواهدی از برخی تحقیقات اخیر این ادعاها را تایید می کند:
اخیراً یک تحقیق ۶ هفته ای در یک دانشگاه بریتانیایی نشان داد کارمندانی که یوگا تمرین کرده اند، نسبت به استرس مقاوم تر هستند و توصیه کردند که کارفرمایان برای کارمندان شان کلاس های یوگا برگزار کنند.
بررسی مقدماتی یازده فرد افسرده که به داروهای ضد افسردگی مقاوم بودند، انجام شد تا ببینند آیا شرکت کنندگان بعد از هشت هفته تمرین یوگا احساس بهتری خواهند داشت. ده نفر این سنجش را به پایان رساندند و نه نفر از آنان بهبود در علائم (بیماری شان) را گزارش کردند. نتایج بعدی ادامه یک تحقیق بالینی غیر قابل پیش بینی را مسلم دانست.
تحقیق پزشکی و علمی جدیدی در حال انجام است تا تاثیر یوگا را بر جنبه های مختلف مشکلات زیر مشخص کند:
– Atrial fibrillation
– بیماری های قلبی – عروقی
– PTSD
– افسردگی دو قطبی
– سرطان سینه ( تحقیقات متعدد)
– سرطان تخمدان
– کمر درد مزمن
– کاهش استرس
– بی خوابی
– غش
– Fibromyalgia
– آرتریت
– Gastroepsophoaeal reflux disease یا GERD
– سردرد های اطفال
– سندرم متابولیک
– سیگار کشیدن
– فشارخون
با وجود اطلاعات جدید پزشکی که هر هفته در دسترس ما قرار می گیرد، به نظر میرسد که شمار آزمایشات بالینی تصادفی که اثرات یوگا را بر سلامت جسمی و ذهنی می سنجد، هر ساله در حال افزایش است . در ژانویه ۲۰۱۱، دکتر تیموتی مک کال، پزشک و مربی یوگا، فهرستی از ۵۴ مشکل (بیماری) سلامتی با مراجع تهیه کرد که نشان داده شد یوگا برایشان مفید است. اگر این شواهد کافی نیست، مطالعات دیگر اشاره بر این دارد که یوگا به کنترل وزن کمک می کند، عملکرد جنسی را بهبود می بخشد و انرژی را افزایش میدهد. تردید اندکی وجود دارد که آساناها، مدیتیشن و تکنیک های تنفسی که در یک تمرین جدی یوگا وجود دارند، قابلیت بهبود بخشیدن زندگی را دارد. زندگی با یوگا بسیار بهتر از زندگی بدون یوگا است.
مترجم :زویا فریضه

منبع : سایت موسسه یوگای علمی نوا

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

۲ نظر

  1. من از طریق سایتتون تازه فهمیدم که یوگا چیه
    بااون چیزیک من فک میکدم خیلی فرق داره…
    ممنون

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*