خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » درمان یوگایی در جریان سفر زندگی
درمان یوگایی در جریان سفر زندگی

درمان یوگایی در جریان سفر زندگی

یوگا میتواند بخش مهمی در سلامت روحی و جسمی شما باشد. منافع زیادی در منظم انجام دادن این تمرینات قدیمی وجود دارد . به طوریکه میلیونها فراگیر میتوانند به منافع آن گواهی دهند و امروزه تعدادی مطالعات و تحقیقات علمی وجود دارد که به خوبی از این مسأله پشتیبانی میکنند . بیایید تا به بعضی راههایی که یوگا میتواند روند شفابخشی را سرعت ببخشد ، نگاهی بیندازیم .

کمک به کاهش استرس
یکی از مهمترین منافع یوگا توانایی آن در کاهش استرس است . دلیلی که خیلی از افراد مدرن را درگیر زندگی های نا آرام کرده است . کاهش استرس نه تنها درکیفیت عملکرد خوب زندگی خیلی مهم است بلکه میتواند از شرایطی مثل اضطراب و افسردگی هم جلوگیری کند. برای مثال تحقیقی در سال ۲۰۱۲ در دانشگاه یو سی ال ا نشان میدهد که انجام دادن یک تمرکز ذهنی کوتاه در افرادی که به عنوان مراقب برای بیماران آلزایمری فعالیت میکنند ، استرس را کاهش میدهد . تحقیقات مشخص میکنند که این تمرینات به کاهش التهاب در بدن افرادی که در تمرینات مشارکت میکنند ، کمک میکنند. التهاب نه تنها با استرس بلکه با قدرت کلی سیستم ایمنی هم در ارتباط میباشد .

کاهش درد پشت و کمر
پشت درد یکی از رایج ترین موارد شکایات است و یوگا میتواند به درمان آن کمک کند . حتی خیلی مهمتر اینکه انجام دادن تمرینات منظم یوگا از برگشت پشت درد جلوگیری میکند به دلیل اینکه ستون فقرات را قدرتمند و وضعیت درست قرار گرفتن را ایجاد میکند. تحقیقی در سال ۲۰۱۲ در دانشگاه بنگلور در ویلز نشان میدهد که شرکت در کلاسهای یوگا برای کاهش درد پشت در مورد اکثریت شرکت کنندگان مفید و موثر بوده است.

کمک به مدیریت بیماریهای مزمن
تمرینات یوگا میتواند برای افرادی که از بیماریهای طولانی مدت مثل سرطان رنج میبرند مفید باشد . یوگا به روشهای مختلفی این کار را انجام میدهد مثل کمک به کاهش استرس در این افراد که به آنها خواب بهتر وانرژی بیشتر میدهد. همچنین به آنها کمک میکند که فعال تر باشند بنابراین از ضعیف شدن و تحلیل استخوانها و عضلات جلوگیری میکند . در این مورد مخصوصا حرکات ملایم یوگا جایگزین تمرینات خسته کننده که برای افرادی که در مرحله بهبود و ریکاوری هستند مناسب نیست ، میگردد . یک تحقیق انجام شده توسط دانشگاه مرکز پزشکی روچستر نشان میدهد که بیماران سرطانی بعد از انجام دادن تمرینات ملایم یوگا انرژی بیشتر و خواب راحت تری داشته اند .

یوگا کیفیت شفابخشی زیادی دارد
مواردی که بیان شد فقط چند نمونه از چگونگی تاثیر انواع مختلف شفابخشی در زندگی افراد است . تاثیرات دیگری بر روی بدن و مغز در کسانی که یوگا را به طور کامل انجام میدهند ، وجود دارد. هر چقدر بیشتر بتوانید اصول آن را در زندگی روزمره خود وارد کنید بیشتر میتوانید از قدرت شفابخش آن لذت ببرید .
مترجم:سپیده اعظمی

۲۰۱۴ – Aura Wellness Center

منبع : سایت یوگای علمی نوا

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

۲ نظر

  1. علیرضا مطیعی

    مطالبتون خیلی مفیده برای داشتن ی زندگی سالم…
    سپاس فراوان از شما

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*