خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » روش مناسب تمیز کردن تشک یوگا چیست؟
روش مناسب تمیز کردن تشک یوگا چیست؟

روش مناسب تمیز کردن تشک یوگا چیست؟

روش مناسب تمیز کردن تشک یوگا چیست؟

محقق: آریا سیروسی

بوی بد، عدم نظافت و استفاده از عطرهای تند و البته سر و صدا از جمله شکایات هنرجویان یوگا است. راه کارهای ساده ای برای حل مشکل وجود دارد، راه کارهای ساده ای که هر یک از ما باید پیگیر آن باشیم تا آسایش خود و سایر هنرجویان حفظ شود.

قبل و بعد از هر تمرین یوگا

بعضی کارها راحت است، و اگر دوست دارید تشک شما به خوبی یک تشک نو تا حد ممکن باشد(بدون بوی بد!) باید بعد از هر تمرین انجام شود.

•برای یوگا خود را نظافت کنید. بخصوص در ماه های تابستان که بدون کفش و پابرهنه به هر جا سرک می کشید، تشک شما خاک بیشتری از حد معمول را جذب می کند. شستن دست ها و پاها قبل از تمرین به تمیز نگاه داشتن تشک کمک می کند.

•پس از تمام شدن تمرین، می توانید از یک دستمال مرطوب برای تمیزکردن روی تشک استفاده کنید. دستمال های مرطوب آماده جایگزین مناسب اما گرانتری است. افشانه تمیزکننده  سطوح ملایم نیز بد نیست، اما به هرحال حاوی مواد شیمیائی است. هنگام تمیز کردن بخصوص روی نقاطی که دست ها و پاها بیشتر روی تشک قرارگرفته تمرکز کنید. پس از تمیزکردن، حتماً صبرکنید تا تشک خشک شود و بعد آن را جمع کنید.

تمیزکردن کامل تشک یوگا

هر از گاهی باید تشک به نحو مناسبی پاک و تمیز شود. اگر به طور منظم تمرین می کنید، ماهی یکبار زمان مناسبی است به شرطی که پس از هربار استفاده تشک خود را به نحوی که در بالا گفته شد تمیز کرده باشید.

•همانطور که گفته شد می توانید برای تمیز کردن تشک یوگا از تمیزکننده های سطوح، البته از نوع ملایم آن استفاده کنید. نحوه استفاده از این تمیزکننده ها روی آن ها نوشته شده است، اما باید توجه داشت که این تمیزکننده ها بهرحال از مواد فرآوری شده تولید شده اند. انتخاب دیگر شما، می تواند محلول نظافت شخصی دست ساز باشد.

ادامه مقاله را می توانید در مجله شماره ۸۵ دانش یوگا مطالعه کنید.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*