خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » آغاز تمرینات یوگا برای کم تحرکی در زندگی
آغاز تمرینات یوگا برای کم تحرکی در زندگی

آغاز تمرینات یوگا برای کم تحرکی در زندگی

فعالیت بدنی یکی از مهمترین اقداماتی است که هر فردی می تواند در آن شرکت کند .دلایل زیادی برای تمرین یوگا وجود دارد اما یکی از آنها کاهش مرگ نابهنگام است. گفته شده است که: زندگی به روش کم تحرکی می تواند عواقب فاجعه آمیزی در بر داشته باشد چه خود فرد این روش زندگی را برگزیده باشد و بطور مداوم روی کاناپه بی تحرک بنشیند یا بر حسب ضرورت کاری مجبور باشد ساعت های طولانی پشت میز کار قرار بگیرد.
گنجاندن فعالیت های فیزیکی در زندگیتان مهم است و هاتا یوگا یک راه مناسب برای انجام دادن این کار است. روش زندگی کم تحرکی در دراز مدت باعث آسیب به بدن ، ضعیف شدن عضلات و کاهش انعطاف پذیری می شود.یک عملکرد فوری و ناگهانی از فعالیت می تواند باعث اسیب دیدگی شود.از آنجا که انجام دادن وضعیت های یوگا جز فعالیتی شدید ورزشی نیست ، برای به تدریج برگشتن به یک سبک زندگی فعال ، انتخابی عاقلانه است.
عضله خم کننده ران با این نشستن های بسیار، آسیب فراوانی می بیند . بنابراین برای جلوگیری از کمردرد، انجام دادن نرمش های روزانه حائز اهمیت است . وضعیت جنگجو ۱ یا ویرابادراسانا تمرینی مناسب برای کشش عضله خم کننده است و در حالی این تمرین را انجام می دهید که مطمئن باشید بدنتان در هم ترازی مناسبی..پاشنه پایتان کاملا در راستای زانو قرار داشته باشد.
وضعیت قهرمان یا ویبراسانا یک کشش عالی برای مفصل ران می باشد و می توان هر روز آن را انجام داد. وضعیت سگ سر پایین ، وضعیت خوبی دیگری است که باعث تصحیح و بهتر شدن کارکرد دستگاه گردش خون می شود . وضعیت سلام بر خورشید تمرین مفیدی دیگری است که به تدریج سرعت حرکت را بالا برده و سوخت و ساز بدن را تسریع می کند. برای شروع، هر وضعیت به آرامی و آگاهانه انجام دهید. نگران تصحیح کردن اشتباهات گذشته خود نباشید .روشی مناسب با سرعت خود برای یک روش زندگی سالم در پیش بگیرید. عدم انضباط و خود را کنترل کردن ممکن است سبک زندگی کم تحرکی را ایجاد کند واما نظم و انظباط نیز برای به امام رساندن این وضعیت مورد نیاز است. برای شروع یک روز خوب ،خود را عادت دهید سلام بر خورشید را به محض اینکه از خواب بیدار میشوید انجام دهید . پیدا کردن زمان برای فعالیت های فیزیکی و انجام دادن آن بسیار مهم است. آگربرای شما خیلی سخت است که برنامه مورد علاقه تان در تلویزیون را نگاه نکنید، تمرینات یوگا را روبروی تلویزیون انجام دهید فضاهای کوچکی از زمان را پیدا کنید تا وضعیت های یوگا را انجام دهید و به آرامی هر روز زمان را افزایش دهید تا جایگزین عادتهای بی تحرکی شما شود.تغییر زندگی کم تحرک برای اینده و سلامت شما حیاتی است. تصور کنید ، چه احساسی دارید وقتی به این هدف دست یافته ایید و از آن به عنوان نیروی محرکه استفاده کنید. نظم و کنترلی بر نفسی که در حال انجام دادن تمرینات یوگا انجام می دهید، به شما در دیگر جنبه های زندگی کمک می کند و سودهای دیگری را از انجام دادن تمرینات یوگا بدست می آورید.
مترجم : مهدیه نو الهی

منبع :http://www.navayoga.com/

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*