خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » درمان عوارض قلبی با هاتا یوگا
درمان عوارض قلبی با هاتا یوگا

درمان عوارض قلبی با هاتا یوگا

چطور می توان به افراد با عوارض قلبی کمک کرد؟ مسیر یوگای جسمانی هاتا یوگا یک زنجیره از حرکات جامع گرا(کل نگر) و دگرگون کننده و یک سیستم متعادل کننده روان است. یوگا دارای قدمت ۵ هزار ساله است و کلمه یوگا از واژه سانسکریت “یوگ” به معنای اتحاد مشتق شده است. یوگا جسم و ذهن و تنفس را به سوی یکپارچه شدن با هم پیوند می زند که این امر دلیل آنست که ما آنرا تمرینات کل نگر می گوییم. یوگا تنفس و حرکان بدن را با هم ترکیب می کند و از طریق تمرکز فرد را با روح خودش مرتبط می سازد.
هاتا یوگا
انواع مختلفی از یوگا وجود دارد. هاتا یوگا راهی ملایم برای آرام سازی ذهن، نفس کشیدن و وضعیت های قرارگیری از طریق تکنیک های آرام سازی و تمرکز است. هر حرکت آسان که به حالت آرامی اجرا می شود برای سلامتی ذهنی و جسمی سودمند است. آساناها حرکاتی سیال و پرانایاما تنفس های راحت است. هاتایوگا سبب افزایش انعطاف پذیری در بدن و کمک به آرام سازی خواهد بود.
سلامتی قلب و عروق
بیماری های قلب و عروق بیشترین علل مرگ و میر در ایالات متحده امریکا را دارا هستند. بهبود سلامتی قلب و عروق طیف متنوع زیادی دارد اما کار برروی عضلات بدن برای قلب و کنترل قند خون مفید است. تنفس های آرام و روان هاتایوگا فشار خون را پایین می آورد و سیستم عصبی را آرام می سازد. مراقبه کردن به افرادی که دارای بیماری های قلبی و عروقی هستند کمک می کند.
یوگادرمانی و سلامتی قلب
آموزشی های مربیگری پیشرفته و متمرکزدر یوگا درمانی شروع به آموزش بیشتر در زمینه کاربرد یوگا برای سلامت قلب و عارضه های دیگر به مریبان یوگا کرده اند. مقالات پژوهشی بسیاری در زمینه فواید یوگا به خصوص در رابطه با بیماری های قلبی هنوز در دست مطالعه و تحقیق هستند. شاخص های اولیه نشان می دهد که یوگا از چندین جهت برای قلب سودمند است.کاهش فشار خون بالا، کاهش کلسترول، سطح تری گلیسرید، قند خون، و هورمون های استرس ،برطرف کردن تپش قلب با کنترل تنفس ، افزایش تعادل، بهبود نشانه های آرتریت، بهبود تنفس ، افزایش احیاء قلب ، تقویت سیستم ایمنی

یوگا برای عوارض قلبی
کاهش سرعت ضربان قلب بوسیله هاتا یوگا برای کسانی که دارای تپش قلب هستند و کسانی که از سکته قلبی رنج می برند یا بیماران قلبی سودمند است. هاتایوگا شامل حرکات کنترل شده ای است که در آنها به آرامی از یکی به دیگری حرکت انجام می گیرد. تنفس درآن آرام و منظم انجام می گیرد و بدن با هر حرکت به کشش در می آید. این روش به تنهایی سیستم عصبی را آرام می سازد.
مهمتر آن که هاتایوگا علاوه در جسم بر روی ذهن نیز کار می کند. همانطور که یک شخص حرکات را پیش می برد آن حرکات ذهن را آرام می سازند و تمرکز روی لحظه و حرکت است.
افکار صلح آمیزنتیجه این آرام سازی و پذیرش است. توانایی کاهش استرس هاتایوگا اصلی ترین کمک را به سلامت قلب هدیه می کند. روش های یوگایی همچنین به ایجاد خواب عمیق تر و آرامتر که باعث بازسازی بدن می شود، کمک می کند.
دو مطالعات مستقل متفاوت بیان کردند که افرادی که تمرینات هاتایوگا انجام می دهند قلب های سالمتری دارند و تمرینات منظم یوگا سطح سایتوکین و اینترلوکین-۶ که اغلب سبب بیماری های قلبی می شوند را پایین آوردند.

مقاله ازسانجیو پاتل-CYT500
ترجمه: الهام فرخ نیا

منبع : سایت موسسه یوگای علمی نوا

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

۴ نظر

  1. خیلی خوب بود.ممنون از زحمانی که میکشین.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*