خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » ارتباط معده باسینوزیت
ارتباط معده باسینوزیت

ارتباط معده باسینوزیت

آیا می دانستید علت اصلی سینوزیت را باید در معده خود جست و جو کنید و ابتدا با تقویت معده و رفع مشکلات آن به طور غیرمستقیم به درمان سینوزیت نیز بپردازید نسخه های موضعی گوناگونی برای برطرف کردن سینوزیت وجود دارد که در ادامه با هم می خوانیم

مهدی کریمی درباره درمان سینوزیت اظهار داشت: معده در صورت عدم دفع رطوبت اضافی بدن، بخشی از آن را به فضای خالی سینوس‌ها در جمجمه منتقل می‌کند و بعدها به صورت عفونت، التهاب، آبریزش و…خود را نشان می‌دهد.

شیوه‌های بهبودی و درمان سینوزیت

به گفته وی درمان مقطعی سینوزیت استفاده از زالو، انواع بخور (آویشن، بابونه، اکالیپتوس….)،  بخور دود عنر نسارا، چکاندن قطره‌های بینی (نازیل، سیاهدانه و..) داخل بینی فقط برای مدتی جوابگوست، زیرا به درمان معلول  پرداخته شده و علت رفع نشده است.

این دستیار تخصصی طب سنتی اضافه کرد: برای درمان اصولی سینوزیت باید دانست که سرچشمه نزله‌های سینوس‌ها، معده خراب و رطوبت زیادی معده است.

کریمی ادامه داد: بر این اساس درمان در سه مرحله قابل اجراست اول رفع یبوست که رفع گرفتگی روده‌ها و معده مانع دفع رطوبت می‌شود، استفاده از نسخه‌های تقویت معده و مسلهات در تنظیم سیستم گوارش موثر است.

وی بیان کرد: دومین راه خشک کردن رطوبت معده با پرهیز از  آب خوردن‌های نابجا (خوردن آب قبل، بین و بعد غذا، نصف شب، ناشتا…) و مزه مزه کردن نمک دریا آغاز و پایان غذا یا مصرف ترکیب نمک و آویشن قبل و بعد از غذا بسیار به رفع رطوبت معده کمک می‌کند.

این دستیار تخصصی طب سنتی خاطرنشان کرد: سومین راه استعمال نسخه‌های موضعی مانند استنشاق آب نمک، بخور سرکه ریخته شده روی آجر داغ، یا بخور اکالیپتوس, استفاده از زالو، انواع بخور (آویشن، بابونه، اکالیپتوس….)، بخور دود عنر نسارا، چکاندن قطره‌های بینی (نازیل، سیاهدانه و..) داخل بینی بسیار موثر است.

منبع : مجله پزشکی دکتر سلام

باز شر :آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*