خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » عوارض استفاده بیش از حد از شوینده ها
عوارض استفاده بیش از حد از شوینده ها

عوارض استفاده بیش از حد از شوینده ها

وقتی از شوینده ها استفاده می کنید توصیه می کنیم مراقب باشید و زیاد از حد اجازه ندهید با پوستتان برخورد کنند و مانع این امر شوید بهتر است در این زمینه مراقبت های لازم را به خرج دهید و سبب ایجاد حساسیت در پوست خود نشوید
یک متخصص پوست، مو و زیبایی با بیان اینکه تماس پوست با شوینده‌ها می‌تواند باعث بروز حساسیت‌های پوستی شود، گفت: بهتر است افراد حین استفاده از شوینده‌ها کمترین تماس پوستی را با این مواد داشته باشند.دکتر علی ابراهیمی در آستانه خانه‌تکانی‌های نوروز با بیان اینکه خیلی از گردگیری‌ها و تمیزی کردن‌ها با یک دستمال مرطوب شدنی است، از افراد خواست تا تماس دست‌های خود را با شوینده‌ها کم کرده و شست و شوهای خود را محدود کنند.

ابراهیمی افزود: بهتر است افرادی که قصد خانه تکانی دارند نظافت و تمیزی را محدود به موارد مصرفی و پرکاربرد کنند و از شست و شو و تمیز کردن دوباره همه چیز صرف نظر کنند.

این متخصص پوست، مو و زیبایی افزود: افرادی که کارهای شست و شوی زیادی دارند، باید خیلی رعایت کرده و حین استفاده از شوینده‌ها حتما دستکش پوشیده و از شوینده‌های استاندارد آن هم با میزان کم استفاده کنند.

ابراهیمی به افراد توصیه کرد: هرگز مخلوط شوینده‌ها مثل ترکیب سفیدکننده و جرم گیر را استفاده نکنند، زیرا ترکیب شوینده‌ها علاوه بر اینکه ممکن است آسیب‌هایی را در سطح پوست بوجود آورد، می‌تواند بر مخاط‌های بدن نیز اثر سوء داشته باشند.

این متخصص پوست اگزماهای پوستی را یکی از مهم‌ترین عوارض پوستی ناشی از خانه‌تکانی‌ها دانست و افزود: خانه تکانی ناصحیح و شست‌و‌شوی غیر‌استاندارد و قرار دادن پوست در مقابل مواد شوینده و حساسیت‌زا باعث بروز اگزمای پوستی در افراد می‌شود.

وی گفت: برای پیشگیری از این مشکلات توصیه می‌شود افراد در زمان شست‌وشو حتما از دستکش استفاده کنند و صورت و سر خود را تا حد امکان بپوشانند تا از نشستن آنتی ژن‌ها و قارچ‌ها بر روی پوست این قسمت از بدن جلوگیری شود.

وی افزود: توصیه می‌شود افرادی که مشغول خانه تکانی هستند، روزانه چندین بار پوست خود را با نرم کننده‌ها، مرطوب‌کننده‌ها، چرب کننده‌ها و… چرب کنند تا دچار مشکلات پوستی به‌خصوص اگزمای پوستی نشوند.

ابراهیمی ادامه داد: زنان خانه‌دار، افراد دارای پوست‌های خشک، افرادی با اختلال در سطح هورمون‌ها و… بیشتر مستعد ضایعات اگزمایی بوده و باید نکات و موازین بهداشتی را بیشتر رعایت کنند، زیرا رعایت نکردن موازین بهداشتی در زمان خانه تکانی می‌تواند مشکلات و عوارض پوستی را در افراد در پی داشته باشد.

وی افزود: استفاده از صابون‌های مایع، مایع‌های شوینده، شوینده هایی مثل وایتکس‌ برای افرادی که پوست‌های حساس و خشک دارند توصیه نمی‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: ترک خوردن پوست، خارش، حساسیت پوستی و ضایعات اگزمایی و… از عوارض استفاده بیش ار حد از شوینده ها است که در موارد شدید نیاز به مراجعه به پزشک برای درمان دارد.

منبع : کد بانوی ایرانی

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*