خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » توانمند کردن خود با یوگا
توانمند کردن خود با یوگا

توانمند کردن خود با یوگا

یوگا یک ابزار عالی برای توانمند کردن خود است. کلمه یوگا در واقع به معنی اتحاد الهی است. زیبایی و توانمندسازی یوگا در این است که تمرینات چگونگی مراقبت از سلامت خود را در تمام سطوح به فراگیر می آموزد.
علاوه بر این، یک فراگیر یوگا چگونگی ارتباط با درون از طریق تمرینات را می آموزد. این تمرین ها باعث توسعه توانمندی نفس می شوند، زیرا آنها ضرورت مسوولیت پذیری را افزایش می دهند. به عنوان یک فراگیر یوگا استلزام مسئولیت را درک می کند، فراگیر به این آگاهی می رسد که خودش برای ایجاد و حفظ یک وضعیت سالم و پویا در زندگی مسوول است.
یوگا درخود توانمندسازی بسیار موثر است زیرا فراگیر چگونگی ایجاد و حفظ سلامت جسمی، ذهنی، عاطفی و معنوی را می آموزد. یوگا از هزاران سال پیش وجود داشته است چرا که برای بسیاری از مردم به خوبی نتیجه بخش است.
از لحاظ فیزیکی، هاتا یوگا یک سلسله از تمرینات برای تقویت، تثبیت و هماهنگی تمام بدن ارائه می دهد. هاتا یوگا همچنین سیستم غدد درون ریز را متعادل می کند ، که به نوبه خود بر خلق و خو و بهبود مشکلات خواب اثر می گذارد.
پس از اینکه یک دانش آموز انواع تکنیک‌ها و توالی های یوگا و توالی یاد می گیرد، به راحتی می توانید به تنهایی و یا در کلاس به تمرین بپردازد. در هر صورت، فراگیر به ابزار لازم برای توسعه و حفظ یک تمرین هاتا یوگای قوی بدون تکیه بر هیچ کمک خارجی مجهز خواهد بود. این حس اعتماد به نفس منجر به یک حس عمیق خود توانمندی می گردد.
بسیاری از مردم درمراحل مختلف در زندگی خود با دشواریهایی دست و پنجه نرم می کنند . برخی از این دشواریها ممکن است منجر به استرس، اضطراب، غم و اندوه، و یا افسردگی شوند. ابزارهای ارائه شده بوسیله تمرینات یوگا به طور منظم به فراگیر جهت مشاهده گری، تحمل، و مدیریت این احساسات به روش سالم کمک می کنند.
تمرین، علم و هنر زندگی کردن یوگا فراگیر را به ماندن و گذر کردن از هر احساسی که در طول زندگی برایش پیش می اید از طریق انجام دادن تمرینات تنفس تشویق می کند. تمرین کننده های یوگا می تواند به آرامی و مهربانانه انرژی و تنش اطراف یک احساس منفی را آزاد کنند.
این روش مشاهده گری به فراگیر یوگا توانایی تحمل احساسات را  بدون غرق شدن در آنها را می آموزد.
به راستی، تمرین یوگا فوق العاده خود توانمندساز است. تمرین کننده یوگا انواع تکنیکها، ابزار، وضعیتهای بدنی، و شیوه های ذهنی را برای به دست آوردن و حفظ یک حس سلامت عمیق جسمی، عاطفی و معنوی می آموزد .

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*