خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » درمان سرطان غدد لنفاوی
درمان سرطان غدد لنفاوی

درمان سرطان غدد لنفاوی

به تازگی محققین راه و روش های درمانی جالبی برای سرطان غدد لنفاوی پیدا کرده اند با کمک ایمن درمانی قادر خواهید بود این سرطان را ریشه کن کنید با دستکاری سلول های سفید خون و استفاده از ایمن درمانی برخی بیماران مبتلا به سرطان غدد لنفاوی غیر هادکین بهبود یافته اند.

نتایج اولیه یک تحقیق نشان می دهد سلول های ایمنی مهندسی شده ژنتیکی در کنار شیمی درمانی قادر به ریشه کن کردن سرطان غدد لنفاوی غیر هادکین هستند.
در این شیوه درمان آزمایشی، سلول های سفید خون موسوم به سلول های T از جریان خون بیمار برداشته شدند. سپس در آزمایشگاه به لحاظ ژنتیکی اصلاح شدند، پس از آن توانستند سلول های B سرطانی را تشخیص داده و به آنها حمله کنند. سلولهای B نوع دیگری از سلول های سفید خون هستند که در اکثر انواع سرطان های غدد لنفاوی غیر هادکین وجود دارند.
یک سوم از ۳۲ بیمار درمان شده با سلول های T اصلاح شده، بهبود کامل بیماری سرطان غدد لنفاوی غیرهادکین را تجربه کردند. به گفته محققان مرکز تحقیق سرطان فرد هاچینسون واشنگتن آمریکا، حتی آنهایی که از قبل تحت شیمی درمانی قرار گرفته بودند وضعیت بهتری داشتند.
سرطان غدد لنفاوی غیر هادکین در داخل سیستم ایمنی و در سلول های سفید خون موسوم به لمفوسیت ها روی می دهد.
در این آزمایش محققان دریافتند گروهی از بیمارانی که دو داروی شیمی درمانی دریافت کرده بودند به خوبی به ایمن درمانی سلول T واکنش نشان دادند و در نیمی از آنها بهبودی کامل حاصل شد.

منبع: مجله پزشکی دکتر سلام

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*