خانه » مقاله ها » آساناهای یوگا » تمرینات حاملگی
تمرینات حاملگی

تمرینات حاملگی

مادرهای جوان، بخصوص در بچه اوًل وقت بسیار کمی دارند تا بخودشان فکر کنند.با این وجود باید یکربع ساعت در روز،هرطور شده برای خودشان وقت بیافرینند.مثلاً وقتی بچه در خواب است.

تمرین قوی کردن عضلات دور سینه

صاف بنشینید ،کف دست ها را بهم فشار دهید. آرنج ها بالا باشند.چند ثانیه این فشار را نگهدارید.چند بار تکرار کرده و آرام آرام فشار رازیاد کنید. شما میتوانید تمرین را در طول روز ،بعنوان مثال بعد از مسواک زدن جلوی آئینه انجام دهید.همچنین صحیح ایستادن را هم میتوانید تمرین کنید. چنانچه در دوران حاملگی توپ ورزشی بزرگ خریده اید میتوانید در تمرینات خود از آن استفاده نمائید.

ه

به پشت دراز بکشید.پاها را بعرض شانه روی زمین بگذارید . باسن را آنقدر بالا بیاورید تا با، ران و بالا تنه در یک امتداد قرارگیرند.حالت را نگهداشته وتا ۱۰ بشمارید. سپس بحالت اوًلیه برگردید.این تمرین باسن را تقویت میکند. توجه داشته باشید که واقعاً عضلات باسن منقبض نه اینکه اشتباهاً عضلات شکم کمک کنند.

تمرین شکم

چنانچه سزارین کرده اید ، ۱ هفته بعد از آن تمرین خوبی برای شکم میباشد.با لگن خود روی توپ از راست به چپ دایره زده و بعد برگشت .

نکته: این تمرین را با تمرین های دیگر ادغام کنید.

تمرین برای عضلات مورب شکم

بحالت طاقباز، زانوی راست را خم کنید و همزمان سر و شانه را کمی بالا آورده وبا دست چپ زانوی راست را فشار دهید برای مدت کوتاهی تمامی بدن را منقبض کنید.بحالت اوًلیه برگشته و تمرین را با طرف دیگر تکرار کنید. در ابتدا فقط ۳ بار هر طرف کافیست. مدت تمرین را بالا برده و سرعت تمرین رایکباره، خیلی سریع نکنید. با این تمرین عضلات کمربند شانه ای تا عضلات ساق را تقویت میکنید.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران 

http://www.yogaacademy.ir/

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*