خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » بدن تان استرس فراوانی را تحمل می کند
بدن تان استرس فراوانی را تحمل می کند

بدن تان استرس فراوانی را تحمل می کند

انجام تمرین های ورزشی می تواند گاهی باعث به وجود آمدن استرس در شما شود. اگر میان تمرین های خود تعادلی به وجود آورید، بدن در وضعیت سلامت بهتری قرار خواهد گرفت و می تواند چربی بیشتری بسوزاند. البته اینکه به بدن زمان کافی برای این کار را ندهید می تواند نکته منفی محسوب شود.

«کورتیزول» هورمونی است که به ماهیچه های بدن تان انرژی لازم برای تحرک را می دهد. با انجام متعادل تمرین های ورزشی می توانید به تولید بهتر این هورمون کمکرسانی کنید.

اما اگر بدن در معرض میزان بیش از اندازه از این هورمون قرار گیرد، می تواند تاثیرات منفی چون تجمع چربی در اندام هایی که این تجمع برای شان مناسب نیست را به وجود آورد. علاوه بر انجام تمرین های ورزشی عوامل دیگری هم می توانند در بوجود آوردن استرس در افراد نقش داشته باشد که باعث تولید بیش از اندازه میزان هورمون کورتیزول می شود.

داشتن زندگی شخصی و کاری که همراه با استرس فراوان باشد، نیز می تواند سطح تولید این هورمون را افزایش دهد. زمانی که ورزش کردن را کنار می گذارید، بدن نیز تولید این هورمون را متوقف می کند. بهترین کار این است که میان انجام فعالیت های ورزشی و استرس هایی که زندگی برای مان به وجود می آورد تعادل برقرار کنیم و با این کار وضعیت جسمی و روحی بدن را در داشتن وزنی متعادل بهبود بخشیم.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران 

http://www.yogaacademy.ir/

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*