خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » ۱۰ توصیه برای لاغری بعداز تعطیلات عید
۱۰ توصیه برای لاغری بعداز تعطیلات عید

۱۰ توصیه برای لاغری بعداز تعطیلات عید

توصیه‌هایی برای کاهش وزن سریع بعد از تعطیلات داریم که البته به کار بستن آن‌ها بدون نظر متخصصان تغذیه برای کاهش وزن‌های بالا (بیش از ۴ کیلوگرم) پیشنهاد نمی‌شود.

۱٫ اگر از خانه تا محل کارتان بیش از ۲۰ دقیقه راه نیست، این مسیر را حداقل ۲۰ روز پیاده بروید و برگردید.

۲٫ اگر فاصله منزل تا محل کارتان زیاد است حداقل ۳ هفته تا حوالی محل کار را با تاکسی، اتوبوس و مترو بروید و حدود ۲۰- ۱۵ دقیقه از مسیر را پیاده طی کنید.

۳٫ صبحانه حدود یک کف دست نان سبوس‌دار و یک تکه پنیر کم نمک و کم چرب با یک لیوان شیر کم چرب و ۲ خرما یا فقط یک تخم مرغ آب‌پز میل کنید.

۴٫ یک میوه به عنوان میان وعده صبح انتخاب کنید. اگر این میوه سیب باشد، بهتر است آن را با پوست بخورید تا فیبر بیشتری دریافت کنید. اگر صبحانه شیر نخورده‌اید می‌توانید یک لیوان شیر کم چرب یا نصف بیسکویت سبوس‌دار هم میل کنید.

۵٫ قبل از اینکه ناهار بخورید، یک لیوان سبزی‌جات بخارپز (مانند هویج، کلم بروکلی و لوبیا سبز) یا ۲ لیوان سالاد سبزی‌های خام (مانند کاهو، کلم، خیار، گوجه فرنگی، هویج، جعفری و گشنیز) به همراه کمی آبلیمو و یک قاشق مرباخوری روغن زیتون میل کنید.

۶٫ حدود ۸ – ۶ قاشق غذاخوری برنج یا دو کف دست نان سبوس‌دار با یک لیوان ماکارونی پخته برای ناهارتان کافی است.

۷٫ به عنوان خورش در وعده ناهار می‌توانید انواع گوشت‌های کم چرب را به اندازه ۲۵۰- ۲۰۰ گرم انتخاب کنید مثلا سینه مرغ، گوشت گوساله، گوشت بوقلمون، گوشت شتر مرغ یا حتی ماهی و میگو.

۸٫ انواع خوراک‌ها و خورش‌های سنتی مانند قیمه، قورمه سبزی، کرفس یا بادمجان هم به شرطی که خیلی پرچرب نباشند می‌توانند به اندازه یک پیاله در وعده ناهار به جای گوشت خالص گنجانده شوند.

۹٫ بهتر است تا می‌توانید در این رژیم یک ماهه از غذاهای آبپز یا بخارپز استفاده کنید مثلا گوشت‌ها را به جای سرخ کردن با آب یا بخار آب بپزید یا ماهی و میگو را به جای سرخ کردن روی برنج در حال دم بگذارید تا پخته شود.

۱۰٫ به مدت یک ماه دور مصرف غذاهای سرخ کردنی مانند سیب زمینی سرخ کرده، مرغ و ماهی سوخاری یا حتی ته دیگ را خط بکشید.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*