خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » شکست افسردگی با یوگا
شکست افسردگی با یوگا

شکست افسردگی با یوگا

بررسی‌های علم پزشکی ورزشی نشان داده است تمرینات یوگا که شامل حرکات جسمی و تنفسی است روی قسمت‌های مختلف بدن تأثیرات زیادی می‌گذارد.
این کارشناس پزشکیار ورزشی با اشاره به این موضوع در زمینه تأثیرات مثبت یوگا بر مغز می‌گوید: مهم‌ترین اثر تمرینات یوگا روی انتقال دهنده‌های عصبی یا نوروترنسمترها است، برای انتقال پیام از یک سلول عصبی به سلول دیگر مواد شیمیایی ترشح می‌شوند که با استرس‌های زیاد ترشح این مواد دچار اختلال می‌شوند، طی تحقیقات انجام شده یک ساعت یوگا سطح این انتقال دهنده‌ها را افزایش می‌دهد و با تمرینات یوگا بستری آماده می‌شود تا انتقال دهنده هایی مانند سروتونین و دوپامین که هورمون هایی شادی آور و نشاط بخش هستند، ترشح شوند. گفتنی است این هورمون‌ها به صورت مصنوعی و شیمیایی برای افراد افسرده تجویز می‌شوند.
او در ادامه می‌افزاید: تمرینات یوگا باعث خون‌رسانی به تمام ارگان‌های بدن مخصوصاً مغز شده، اکسیژن و گلوکز بیشتری را به‌اندام‌ها می‌رساند و در نتیجه این عمل سطح انرژی در بدن بالاتر می‌رود و همین طور عملکرد جسمی و ذهنی افراد افزایش یافته و عضلات نیز قویتر می‌شوند، تنش‌ها و انقباضات عضلانی نیز رفع خواهند شد؛ علاوه بر موارد گفته شده با تمرینات تعادلی، سطح تمرکز بالاتر می‌رود و در عمل افراد در شرایط سخت بیرونی و موقعیت‌های دشوار زندگی می‌توانند دقیق تر و منطقی تر از سایرین تصمیم‌گیری کنند.
محققی در خاتمه به افراد مبتلا به افسردگی نوید می‌دهد: با تمرینات مداوم طی چندین ماه افسردگی از بین می‌رود، آنچه همگان باید به آن توجه ویژه داشته باشیم سلامت خود و افراد جوان خانواده است زیرا برای داشتن جامعه‌ای سالم سلامتی تک تک افراد حائز اهمیت است.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*