خانه » مقاله ها » آساناهای یوگا » حرکت سگ یوگا
حرکت سگ یوگا

حرکت سگ یوگا

۱- روی دستان و زانوهای خود بنشینید. دستان خود را مستقیماً زیر شانه‎ها و زانوها را مستقیماً زیر عضلات ران قرار دهید. انگشتان خود را کامل باز کنید تا انگشت شما مستقیما به سمت جلو اشاره رفته باشند. پشت خود را صاف و افقی کنید. به کف اتاق خیره شوید. این موقعیت “خنثی” شما است. زمانی که لگن شما در حالت خنثی قرار دارد، ستون فقرات شما کل کشش خود را، هم در جناحین پشتی و جلویی در یک طول یکسان، خواهد داشت.

 

dog-pose-step1.gif

گام اول
۲- همانطور که در حالت انتظار برای یک نشانه‎ی داخلی قرار دارید، سعی نکنید که به داخل شانه‎ها خم شوید. در عوض، خطی از انرژی از طریق هر بازو با فشار دادن به سمت پایین به داخل دستان خود و بلند کردن شانه‎ها ایجاد کنید. چندین بار این کار را تکرار کنید تا مطمئن شوید حرکت را درک کرده‎اید.

 

گام دوم
۳- زمانی که برای شروع آماده هستید، عمیقاً نفس بکشید. به دنبال بازدم، عضلات ران خود را به حالت “ژست گربه” در آورید. این کار را با کشیدن آرام ماهیچه‎‎های شکمی به سمت پایین به داخل ستون فقرات، با جمع کردن استخوان دنبالچه به سمت پایین انجام دهید و به آرامی بر باسن خود تمرکز کنید. فشاری محکم به سمت پایین با دستان خود ایجاد کنید تا به خوبی از شانه‎ها جدا شوید و قسمت میانی کمر خود را به سمت سقف بلند کنید، طوری که ستون فقرات به سمت بالا چرخیده شود. سر خود را به سمت داخل بچرخانید. به کف اتاق بین زانوها خیره شوید.

 

dog-pose-step3.gif

گام سوم
۴- به دنبال دم، ران‎های خود را به ژست سگی تبدیل کنید. این کار را با آزاد کردن باسن خود انجام دهید، منحنی شدن لگن خود را برگردانید و ستون فقرات را به داخل یک حرکت قوس‌دار، به عقب خم کنید.

گام چهارم
این حرکت می‎تواند خستگی را از بین برد، تنفس را بهتر کرده، جریان خود در مغز را افزایش داده و کل بدن را جوان سازد. شما همچنین می‎‎توانید با خم کردن زانوها و پایین آوردن ساعدها به کف اتاق پیشرفت داشته باشید. این حالت برای افرادی که اخیراً آسیب‎‎های کمری، عضلات ران، بازوها و شانه‎ها داشته‎اند توصیه نمی‎شود. افرادی که فشار خون بالا دارند ابتدا باید با دکتر خود مشورت کنند.

هشدار: ما به افراد توصیه می‎کنیم که سعی داشته باشند, هر حرکت یوگا را در خانه یا در اداره انجام دهند. گرچه اگر احساس ناراحتی دارید یا اینکه قادر به کامل کردن یک حرکت نیستید، به خود فشار وارد نکنید. تمرین یوگا یک رقابت نیست، پس فقط ریلکس باشید و دوباره سعی کنید. با این حال، ممکن است ثبت نام در کلاس‎های یوگا که یک مربی حرفه‎ای به شما آموزش می‎‎دهد مفید باشد تا هر حرکت را مطمئن باشید درست انجام می‎دهید.

 

 

منبع :گروه سلامت سیمرغ

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران 

 

http://www.yogaacademy.ir

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*