خانه » مقاله ها » تغذیه » آب‌رسانی به بدن در هنگام ورزش
آب‌رسانی به بدن در هنگام ورزش

آب‌رسانی به بدن در هنگام ورزش

اگر پیش از تمرین، در هنگام ورزش و پس از آن به مقدار کافی چیزی ننوشید، بر روی تمرینتان تأثیرگذار خواهد بود! بی آبی، باعث خواهد شد عضلاتتان براحتی خسته شوند، که هم بر قدرت و هم بر هماهنگی عضلاتتان تأثیر گذار خواهد بود.

همچنین اگر بدنتان بی آب شود، نمی‌تواند به خوبی خود را خنک کند، که منجر به گرمازدگی بدنتان خواهد شد.

اگر می‌خواهید از تمرینتان بیشترین بازدهی بدنی را کسب کنید، باید ۲ تا ۳ ساعت پیش از ورزش حدود ۳ لیوان، ۲۰ دقیقه پیش از شروع تمرین ۱ لیوان، در حین تمرین، هر ۲۰ دقیقه ۱ لیوان و پس از تمرین نیز ۱ لیوان دیگر نوشیدنی بنوشید.

آب بهترین نوشیدنی برای ورزش و تمرین

در مورد اینکه حین ورزش بهتر است چه بنوشیم، شورای ورزش آمریکا، پیشنهاد می‌کند که آب، بهترین گزینه برای اکثر انسان‌هاست. نه تنها ارزان است، بلکه عاری از کالری است. وقتی که به خاطر کاهش وزن یا نگهداری از وزنتان ورزش می‌کنید، حتی کالری چیزهایی که می‌نوشید نیز محاسبه می‌شوند! خیلی‌ها نوشیدن آب برایشان سخت و خسته‌کننده است، چرا که آب هیچ مزه‌ای ندارد. دانشکده‌ی پزشکی ورزشی آمریکا توصیه می‌کند که اگر استفاده از آب‌های طعم‌دار به شما کمک می‌کند تا آب بنوشید، همین کار را بکنید، مشکلی نیست. حتی می‌توانید برای طعم‌دار کردن آب قمقمه‌تان، برش‌های خیار، یا لیموترش به آب بیفزایید که هم ارزانند هم بدون کالری.

 

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*