خانه » مقاله ها » تغذیه » با تره فرنگی عمری طولانی داشته باشید
با تره فرنگی عمری طولانی داشته باشید

با تره فرنگی عمری طولانی داشته باشید

تره فرنگی یکی از گیاهان بسیار مفید برای بدن می باشد که باید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. تره فرنگی دارای ویتامین A, K می باشد که برای چشم و استخوان بسیار مفید می باشند. در این بخش از دکتر سلام به خواص درمانی تره فرنگی پرداخته ایم. با ما همراه شوید.

تره فرنگی از خانواده سبزیجات سیر و پیاز بوده که طعمی نسبتا مشابه به پیاز دارد و در سوپ و غذاهای دیگر استفاده می شود. یک فنجان تره فرنگی ( تقریبا یک تره فرنگی کامل) حاوی ۴۵ کالری است. بنابراین می توانید تعدادی از این ماده مغذی را به وعده غذایی خود اضافه کرده تا بدون بالابردن میزان کالری دریافتی، به شما حس سیری ببخشد. تره فرنگی منبعی غنی از ویتامین ها بوده و به دلیل وجود موادمغذی گیاهی فوایدی برای سلامتی دارد.

ویتامین A؛ فراتر از سلامت چشم

اضافه کردن تره فرنگی به رژیم غذایی کمک می کند تا از تامین شدن بخشی از میزان نیاز روزانه بدن به ویتامین A اطمینان حاصل کنید. مصرف یک فنجان تره فرنگی ۱,۴۸۴ واحد بین الملل ویتامین A داشته که معادل ۶۴ درصد از نیاز روزانه بانوان و ۴۹ درصد از نیاز روزانه مردان است. دریافت ویتامین A کافی از طریق رژیم غذایی، به رشد و نمو سلول های قرمز خون برای حمل اکسیژن و سلول های سفید خون برای مبارزه با عفونت ها کمک می کند. ویتامین A همچنین به شبکبه ( بافتی در چشم برای تشخیص نور و رنگ ) برای عملکرد چشم تحت شرایط کم نور یاری می رساند.

ویتامین K برای خون و استخوان

تره فرنگی مقدار فراوانی ویتامین K دارد. ویتامین K برای تمام بافت ها در بدن مفید بوده و و به تنظیم جریان خون کمک می کند و این درحالیست که سطح پایین این ویتامین در بدن منجر به خونریزی می شود و تاثیر منفی بر سیستم گردش خون خواهد گذاشت. دریافت میزان کافی از این ویتامین همچنین باعث فعال شدن استئوکلسین می شود که پروتئینی ضروری برای سلامت استخوان است. یک فنجان تره فرنگی حاوی ۴۲ میکروگرم ویتامین K بوده که معادل ۴۷ درصد از میزان مصرف توصیه شده روزانه برای بانوان و ۳۴ درصد برای مردان است.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران 

 

 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*