خانه » مقاله ها » مطالب مفید و پندآموز » راه هایی برای آموزش خوش بینی در مغز
راه هایی برای آموزش خوش بینی در مغز

راه هایی برای آموزش خوش بینی در مغز

۱- به سمت جلو حرکت کردن

عمل محبت کردن، باعث تقویت دوپامین (انتقال دهنده احساس خوب) در فرد میشود. حتی چیزی ساده مثل بخشیدن یک لبخند به فردی غریبه، یا یک تعریف میتواند در شما باعث شکوفایی شادی شود. در هر روز حداقل برای انجام یک کار برای فردی دیگر، خود را به چالش بیندازید. این کار بستگی به انتخاب شما دارد و میتواند شامل ارسال یک ایمیل تشکر، خرید یک فنجان قهوه برای یک فرد غریبه و یا هدیه دادن به کسی باشد. شما نسبت به انجام این کار خوب، مزایای بیشتری دریافت خواهید کرد.

۲- خندیدن به صدای بلند

خندیدن، واقعا بهترین دارو می باشد. خنده از ته دل، باعث تولید سروتونین و آرام کردن «آمیگدال» که مرکز استرس در مغز است، می شود. صرف زمانی با دوستان خوش خنده، تماشای یکی از کمدی های مورد علاقه خود و یا حتی تمرین یوگای خنده، از آن جمله است. صرف نظر از چگونگی دریافت خنده، فقط مطمئن شوید که حتما می خندید و آن را دریافت میکنید، دلیل آن مهم نیست.

۳- مراقب کلمات خود باشید

زمانی که شروع به شکایت می کنید، مچ خود را بگیرید. این یک چالش است؛ بخصوص اگر شکایت عادت رایج شما می باشد. اما نصیحت مادر خود را نیز به یاد داشته باشید: “اگر چیزی برای گفتن ندارید، خاموش باشید”. در نتیجه به دقت مراقب کلام خود باشید. ممکن است از اینکه شکایت کردن، چقدر سریع می تواند چشم اندازخوب شما را از بین ببرد، تعجب کنید.

۴- تعریق

ورزش، باعث افزایش «آندورفین»ها، سروتونین و دیگر مواد شیمیایی مولد لذت در مغز می شود، در حالی که همزمان باعث کاهش کورتیزول می شود. برای بهترین نتیجه، هر روز برای حداقل ۲۰ دقیقه ضربان قلب خود را بالا ببرید. اگر برای شما پیدا کردن یک باشگاه ورزشی سخت است، بسیاری از تمرینات آنلاین وجود دارد که می توانید آنها را دنبال کنید.

هدف اصلی این است که تعریق انجام دهید و آن را به طور روزانه دنبال کنید.

 

 

باز نشر :آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*