خانه » مقاله ها » تغذیه » خواص آبمیوه سیب و هویج
خواص آبمیوه سیب و هویج

خواص آبمیوه سیب و هویج

آیا به آبمیوه علاقمند هستید؟ اغلب از چه میوه هایی استفاده می کنید؟ آیا تاکنون آب سیب و هویج را امتحان کرده اید؟ سیب و هویج دارای فواید سلامت بسیاری هستند. سیب و هویج دارای مواد مغذی بسیاری هستند که می توانند به ارتقاء شرایط سلامت انسان کمک کنند و در صورت ترکیب آنها با یکدیگر از فواید قابل توجهی بهره‌مند خواهید شد. 

از فواید آب سیب و هویج مقابله با رادیکال های آزاد

آب سیب و هویج حاوی مقادیر فراوان از آنتی اکسیدان ها است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. باید به این نکته توجه داشته باشید که آنتی اکسیدان کوئرستین، بیشتر در پوست سیب وجود دارد، از این رو بهتر است آب سیب را از میوه کامل تهیه کنید.

از فواید آب سیب و هویج کاهش خطر سرطان ریه

بر اساس پژوهش های صورت گرفته، مصرف سیب به صورت منظم می تواند خطر ابتلا به سرطان ریه را بین ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش دهد. 

از فواید آب سیب و هویج کاهش خطر دیابت

پلی‌فنول های موجود در سیب می توانند در مبارزه با افزایش سطوح قند خون، موثر عمل کنند. محتوای پلی‌فنولی می تواند جذب گلوکز را نیز کاهش دهد. 

آب سیب و هویج مناسب برای رژیم غذایی است

آیا در حال حاضر رژیم دارید؟ شما می توانید آب سیب و هویج را در برنامه غذایی خود جای دهید، زیرا این نوشیدنی دارای کالری پایین و فاقد چربی اشباع و کلسترول است. این در شرایطی است که از محتوای فیبر خوبی سود می برد، که می تواند احساس سیری را برای مدتی طولانی‌تر در شما حفظ کند. 

از فواید آب سیب و هویج پیشگیری از بیماری قلبی و سکته

فیبر غذایی موجود در سیب می تواند از جذب کلسترول بد در خون پیشگیری کند. این در شرایطی است که پتاسیم به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می کند. 

از فواید آب سیب و هویج حفظ سلامت چشم

آب سیب و هویج حاوی مقادیر فراوان از آنتی اکسیدان ها است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند ویتامین A موجود در این نوشیدنی برای سلامت چشم های انسان بسیار خوب است. 

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران 

http://www.yogaacademy.ir

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*