خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » راز هایی درباره زبان بدن
راز هایی درباره زبان بدن

راز هایی درباره زبان بدن

۱. بستن چشم‌ها

اگر طرف مقابل‌تان درحال صحبت با شما چشم‌هایش را ببندد، باید بدانید که این فرد در تلاش است تا خودش را از صحبت‌کردن با شما برهاند. نکته‌ی مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که وقتی طرف مقابل‌تان با چشمان بسته صحبت می‌کند، دلیلش این نیست که از شما می‌ترسد، بلکه برعکس، شاید چون از شما خسته شده است، سعی دارد از دست‌تان خلاص شود.

بستن چشم‌ها

 

 

۲٫ جویدن دسته‌ی عینک

دندان‌زدن گرفتن دسته‌ی عینک

وقتی طرف مقابل‌تان دسته‌ی عینکش را می‌جود، یعنی به حمایت و دلگرمی نیاز دارد. این فرد قطعا در ناخودآگاهش از بابت چیزی نگران است و سعی دارد درست مثل زمانی که از سینه‌ی مادرش شیر می‌خورد، احساس امنیت کند. جویدن ته مداد یا خودکار، به‌لب‌گرفتن سیگار یا حتی جویدن آدامس نیز سایر حرکات مشابهی هستند که همین مفهوم را می‌رسانند.

 

۳٫ مالیدن چانه

مالیدن چانه

این حرکت مختص اوقات تصمیم گیری است. معمولا فرد در چنین اوقاتی درحالی که چانه‌اش را می‌مالد، ناخودآگاه به نقطه‌ای خیره می‌شود و بدون اینکه حتی خودش بداند به چه چیزی نگاه می‌کند، عمیقا به فکر فرو می‌رود.

۴٫ دست‌به‌سینه ایستادن

دست‌به‌سینه ایستادن

این حالت از نشستن یا ایستادن بسیار شایع است و تعجبی ندارد که مردم در این حالت احساس راحتی بیشتری می‌کنند. معمولا وقتی این حالتی می‌نشینیم یا می‌ایستیم که از چیزی آزرده‌خاطر شده‌ایم و می‌خواهیم خودمان را از جمع کنار بکشیم. این طرز زبان بدن به‌وضوح نشان می‌دهد که فرد از بابت مسئله‌ای احساس ناراحتی می‌کند و نمی‌خواهد با دیگران بجوشد.

 

 

۵٫ مالیدن دست‌ها به‌هم

مالیدن دست‌ها به‌هم

دست‌ها می‌توانند ذهن دیگران را رو کنند. وقتی کسی دست‌هایش را به‌هم می‌مالد، به‌طورکلی یعنی اینکه امیدوار است و حس مثبتی دارد. معمولا وقتی دست‌هایمان را به‌هم می‌مالیم که ذهن‌مان حول محور اتفاقات خوب آینده می‌چرخد.

 

 

۶٫ دست‌دادن دستکشی

دست‌دادن دستکشی

وقتی کسی هنگام دست‌دادن مچ دست‌تان را با دست دیگرش می‌گیرد، یعنی اینکه می‌توانید به او اعتماد کنید.

 

۷٫ گذاشتن کف دست آزاد روی دست طرف مقابل

گذاشتن کف دست آزاد روی دست طرف مقابل

اگر طرف مقابل‌تان هنگام دست‌دادن کف دست آزادش را روی دست‌تان بگذارد، نشانه همدلی است، اما به شرط اینکه همان ابتدای دست‌دادن این حرکت را انجام بدهد. اما اگر باهم دست دادید و طرف مقابل‌تان آخر دست‌دادن دستش را روی دست‌تان گذاشت، آن‌وقت یعنی سعی دارد به شما بفهماند که اینجا خودش رئیس است.

 

۸٫ دست‌دادن همراه با لمس بازو

دست‌دادن همراه با لمس بازو

گاهی‌ اوقات، مردم هنگام دست‌دادن قسمتی از بدن طرف مقابل‌شان را با دست دیگرشان که آزاد است، لمس می‌کنند و مثلا دستی به بازو، ساعد یا پشت طرف مقابل‌شان می‌کشند. این حرکت به‌نوعی ورود به حریم خصوصی محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که فرد نیاز به برقراری ارتباط دارد. هرچه قسمت لمس‌شده به تنه نزدیک‌تر باشد، یعنی اینکه نیاز فرد به مصاحبت بیشتر است.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*