خانه » مقاله ها » تغذیه » خواص زردآلو
خواص زردآلو

خواص زردآلو

 

زردآلو دارای طبیعتی سرد و تر است که البته نوع شیرین آن خاصیت گرم‌تری دارد. این میوه مقوی و لذیذ سرشار از ویتامین‌های A، C و گروه B است و مواد معدنی مختلفی شامل کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، گوگرد، سدیم و مقدار کمی مس، آهن و روی می باشد.

از خواص زردآلو:

۱ . محافظت از کبد : کبد علاوه بر اینکه بزرگترین عضو داخلی در بدن انسان است، یکی از مهمترین ارگان های بدن نیز می باشد. کبد عملکردهای بسیاری دارد از از تولید پروتئین هایی که به لخته شدن خون کمک می کند تا شکستن چربی ها برای تولید انرژی از وظایف این ارگان حیاتی می باشد.

برخی تحقیقات نشان می دهد که میوه زردآلو باعث سلامت کبد شما می شود و حتی ممکن است از بیماری کبد محافظت کند.

در یک مطالعه حیوانی که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شده بود، زردآلو قادر به محافظت در برابر آسیب کبدی و همچنین کبد چرب بود ؛ شرایطی که در اثر انباشته شدن چربی ها در کبد ایجاد می شود. مصرف یک رژیم ضد التهابی، کاهش سطح استرس و فعالیت بدنی بیشتر باعث بهبود فعالیت کبد شما می شود.

۲ . غنی از آنتی اکسیدان : زردآلوها علاوه بر دارا بودن مواد مغذی مهم ، غنی از آنتی اکسیدان ها نیز هستند. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که از شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند و از آسیب به سلول ها جلوگیری می کنند. آنها همچنین ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و سرطان را کاهش دهند.

زردآلوها با کاروتنوئید ها بارگذاری شده اند. کاروتنوئید ها نوعی رنگدانه با خواص آنتی اکسیدانی بالا هستند. بر اساس یک مطالعه منتشر شده، زردآلوها غنی از کاروتنوئیدهایی نظیر بتا کاروتن، بتا کریپتوزانتین و گاما کاروتن هستند.

علاوه بر زردآلو، دیگر میوه ها و سبزیجات و همچنین گیاهان دارویی و ادویه جات مانند زردچوبه و گشنیز غنی از آنتی اکسیدان هستند که به راحتی می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید

 

از دیگر مزایای زردآلو

 

کاهش التهاب

پشتیبانی از سلامت گوارشی

بهبود سلامت چشم

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*