خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » با یوگا صورت جوان بمانید
با یوگا صورت جوان بمانید

با یوگا صورت جوان بمانید

صورت شما در طول روز به شدت کار می کند. صورت شما همچنین در معرض آسیب های عوامل محیطی، مثل نور خورشید، باد، کرم ها و لوازم آرایشی مختلف است. در صورت شما تقریباً ۱۶ عضله، تعداد زیادی استخوان و عروق خونی وجود دارد که به شما کمک می کند که کلیه این حرکات را با صورت خود انجام دهید. یوگای صورت به شما کمک می کند که بتوانید عضلات صورت خود را تقویت و همچنین خستگی روزمره را در آن برطرف کنید جای آرامی پیدا کنید و تمرینهای زیر را انجام دهید.

۱-رها کردن زبان

توصیه می شودکه زبانتان را برای ۶ ثانیه به همین حالت نگه دارید ، در این حالت خیلی بهتر است حتی اگر اشک از چشمانتان جاری شود، به تدریج بیشتر و بیشتر جریان خون در صورت شما جاری می شود که این همراه با هیجان است.

آموزش یوگای صورت جهت کاهش چین و چروک

 

آموزش یوگای صورت جهت کاهش چین و چروک

 

۲- چشمان

دو مردمک چشم را در حالت بسته به وسط پیشانی در بین دو ابرو متمایل کنید و تمرکزتان در همان قسمت باشد این تمرین به رها شدن عضلات شما کمک میکند و تا انگشتان پایتان آرامش پیدا میکنند.

 

آموزش یوگای صورت جهت کاهش چین و چروک

 

۳- صورت شیر

از طریق بینی تا جایی که می توانید هوا وارد شش هایتان کنید و نگه دارید

حالا نفس را بیرون دهید از طریق دهان بدون آنکه زبانتان حرکتی کند چشمانتان را باز و بسته و دستانتان را باز کنید این عمل را ۳ بار تکرار کنید..

 

آموزش یوگای صورت جهت کاهش چین و چروک

 

 
 
 

۴- مرا شگفت زده کن!

تا جایی که می توانید چشمانتان را باز کنید(مثل حالت سورپرایز شدن) اما سعی کنید قسمت بالای چشم حرکتی نکند، در این حالت به یک نقطه برای ۵ تا ۱۰ ثانیه خیره شوید و این حالت را ۴ بار تکرار کنید.

 
 

آموزش یوگای صورت جهت کاهش چین و چروک

 
 

۶-ساچمو!

این حالت چهره ی یک ترومپت نواز است(سفر به عالم هنرمندان)

 

آموزش یوگای صورت جهت کاهش چین و چروک

 

۷- عضلات گردن را حرکت دهید 

در حالی که زبانتان به ته سقف دهانتان می چسبانید سپس به آرامی سرتان به سمت چپ و عضلات گردن را حرکت دهید ، سپس در همین حالت گردنتان را به راست حرکت دهیداین تمرین کمک می کند به قسمت پائین گونه و فرم مناسبی در صورت شما ایجاد می کند.

 
 
 

آموزش یوگای صورت جهت کاهش چین و چروک

 
 

۸-چشمانتان را ببندید

 و آرام و فارغ از هیجان (چشم سوم) خیره شوید به نقطه بین دو ابرو برای یک دقیقه و نه بیشتر.

روزانه بهتر است این حرکات را برای عضلات صورت خود انجام دهید، زیرا کارهای روزمره به شدت باعث خستگی عضلات این ناحیه می شوند و شما با این ورزش ها می توانید آرامش و شادابی را به صورت خود باز گردانید.

منبع : http://www.beytoote.com/attire/cuticle/if-you-yoga-training-in-order-to-reduce-wrinkles.html

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*