خانه » مقاله ها » مطالب مفید و پندآموز » غیرممکن یعنی …. !
غیرممکن یعنی …. !

غیرممکن یعنی …. !

چند سال پشت سر هم در دهکده شیوانا باران شدیدی می بارید و گاهی اوقات شدت باران به حدی بود که سیلاب به داخل حیاط مدرسه و حتی کلاس ها و محل استراحت دانش آموزان هم راه می یافت.برای مقابله با این مشکل شیوانا به این نتیجه رسید که باید اطراف مدرسه کانال بزرگی کنده شود و سیل در مسیر این کانال به سمت رودخانه هدایت شود. به همین دلیل یکی از باهوش ترین وماهرترین شاگردان را مامور انجام این کار کرد.
شاگرد باهوش بعد از چند روز فکر و مطالعه با نا امیدی نزد شیوانا آمد وگفت : ساخت این مسیل گرداگرد مدرسه غیر ممکن است ! بعضی از قسمت ها سنگی هستند و به شکلی نمی توان آنها را تراشید . بعضی از قسمت ها هم تپه های عظیم خاکی هستند که برداشتن آنها محال و غیر ممکن است.در نتیجه انجام این کار غیر ممکن به نظر می رسد !
شیوانا با خنده گفت : می گویی غیر ممکن است ومی خواهی نتیجه بگیریم امسال هم زمستان مثل سال قبل عذاب بکشیم و دندان روی جگر بگذاریم ؟
شاگرد شانه هایش را بالا انداخت وگفت : چاره ای نیست ! غیر ممکن است دیگر !
شیوانا سرش را تکان داد و هیچ نگفت. روز بعد یکی از شاگردان نزد شیوانا آمد و به او گفت : پدر پیری دارم که در جوانی پل های زیادی ساخته.او الان از کار افتاده است اما می تواند به ما مشورت دهد وما دستورات او را انجام دهیم و مسیل را بسازیم.اجازه دهید بروم او را بیاورم شاید غیر ممکن , ممکن شود ؟!
شیوانا موافقت کرد. پیرمرد پل ساز را سوار بر تخت کردند واو را اطراف مدرسه بر دوش حمل کردند تا همه جوانب را ببیند. بعد از کمی استراحت پیرمرد گفت ک سنگ ها لازم نیست تراشیده شوند , اصلا نیازی نیست کانال نزدیک مدرسه حفر شود. می توان در فاصله دورتری از مدرسه کانال بزرگتری ساخت و کل دهکده را پوشش داد. فقط باید همه اهالی برای این کار همت کنند.
توصیه پیرمرد مو به مو اجرا شد و چند ماه بعد در اطراف دهکده مسیل هایی عریض وکارساز برای هدایت سیلاب ساخته شد.شیوانا شاگردان را کنار مسیل برد و به آنها گفت : وقتی کسی می گوید چیزی غیر ممکن است , دارد به زبان بی زبانی می گوید من نمی دانم این کار را چگونه انجام دهم. برای این که غیر ممکن به ممکن تبدیل شود کافی است دنبال یاد گرفتن و آموختن و یافتن و فهمیدن روش انجام آن کار بگردیم. چیزی به نام غیر ممکن وجود ندارد.

منبع : مرکز آموزش یوگا

باز نشر :آکادمی یوگا مازندران

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*