خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » فواید ورزش یوگا
فواید ورزش یوگا

فواید ورزش یوگا

یوگا برای کاهش التهاب
نتایج پژوهش ها نشان می دهد که ورزش یوگا باعث کاهش التهاب های مزمن بدن شده و درد و تورم را کاهش می دهد. نتایج پژوهش های محققان آمریکایی نشان می دهد انجام ورزش یوگا (دو بار در هفته و به مدت سه ماه) باعث کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصد التهاب بدن بیماران مبتلا به سرطان سینه، بیماری های قلبی و آرتروز می شود.

یوگا برای مقابله با آرتروز
متخصصان حوزه ی سلامت بر این عقیده هستند که یوگا می تواند به افرادی که از آرتروز رنج می برند کمک کند، چون باعث کاهش التهاب، استرس و افسردگی ناشی از بیماری های مزمن می شود. نتایج بررسی های اولیه محققان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا نشان می دهد که یوگا باعث بهبود سلامت روحی، بهبود عملکرد مفاصل و همچنین باعث شادابی روحی افراد مبتلا به آرتروز می شود.

یوگا برای کاهش کمردرد
این روزها کمردرد تبدیل به یک مشکل رایج و مزمن بخصوص در بین افراد مسن شده است. خوشبختانه برای مقابله با این مشکل نیز می توان به یوگا اعتماد کرد. نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۱۴ به چاپ رسیده است نشان می دهد این ورزش باعث تسکین کمر درد می شود. در این پژوهش شرکت کننده ها به مدت چهار هفته و هر هفته پنج بار یوگا انجام دادند. نتایج بررسی ها نشان داد که شدت کمردرد شرکت کننده ها به میزان ۴۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

یوگا برای مقابله با سرطان
نتایج پژوهشی که در مرکز پزشکی یوگای دانشگاه ماریلند انجام شده است نشان می دهد که این ورزش می تواند به عنوان یک درمان کمکی برای قربانیان سرطان به کار گرفته شود. محققان این دانشگاه روی گروهی از خانم های مبتلا به سرطان سینه بررسی هایی انجام دادند. نتایج بررسی ها نشان داد بیمارانی که به طور مرتب یوگا کار می کنند، در مقایسه با بیمارانی که این ورزش را انجام نمی دهند، کمتر از افسردگی و اضطراب رنج می برند. به عقیده ی محققان یوگا همچنین باعث کاهش عوارض منفی شیمی درمانی می شود.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*