خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » اجرای آسانای گربه
اجرای آسانای گربه

اجرای آسانای گربه

وضعیت گربه به شما آموزش می‌دهد که حرکت را از مرکز بدن شروع کرده و به هماهنگی حرکت با تنفس برسید.هماهنگی بین تنفس و حرکات مهمترین بخش یوگا محسوب می‌شود. نظم موجود در بدن وابسطه وضعیت لگن است .بنابراین باید وضعیت باسن خود را به عنوان مرکز در هر حرکت تصور کنید. ستون فقرات مهمترین خط انرژی در هر حرکت می‌باشد و کشیدگی ستون فقرات شما از مرکز وابسطه به چرخش لگن است.
حرکت گربه ستون فقرات و کمر را نرم می‌کند. همچنین در قسمتهای جلویی و پشت بدن کشش ایجاد می‌کند و گردن و شانه‌ها‌یتان را آزاد می‌سازد. با انجام این حرکت ماهیچه‌های پشت خود را بکشید و ماهیچه‌های شکمی ‌را منقبض کنید.
محل تاثیر حرکت:
• رحم
موارد درمانی:
• استرس
فواید:
• کشش در ناحیه گردن
• ماساژ ستون فقرات و ارگانهای شکمی
موارد منع:
• اگر گردن شما صدمه دیده است سر خود را در راستای ستون فقرات قرار دهید.
نحوه انجام حرکت : در وضعیت واجرآسانا بنشینید بدن را کاملا وانهاده کنید از تنفس خود اگاه باشید با دم روی دو زانو بلند شوید با بازدم دستها را روی زمین روبروی زانوها قرار دهید با دم ستون فقرات را به سمت پایین قوس کنید و حبس دم کنید چند شماره شمارش کنید سپس با بازدم ستون فقرات را به سمت بالا قوس کنید وچانه را به سینه بچسبانید و حبس بازدم کنید و دوباره چند شماره شمارش کنید و حرکت را ۵ مرتبه تکرار کنید و پس از آن در وضعیت خرگوش وانهاده شوید.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*