خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » خم به جلو در حالت نشسته
خم به جلو در حالت نشسته

خم به جلو در حالت نشسته

وضعیت خم به جلو در حالت نشسته ، یک کشش کامل در گردن ، کمر و عضلات ران پا ایجاد می کند و همزمان سطح آگاهی و توجه شما را افزایش می دهد.سیستم عصبی شما تحریک می شود و می آموزید که چگونه با انجام این حرکت در وضعیتهای ناراحت و عصبی ، آرامش خود را بدست بیاورید.
۱- . روی زمین بنشینید و پاها یتان را روی زمین پهن کنید. کف پاها را کنار و انگشتانتان رو به بالا باشند. پایین ستون فقرات را به بالا بکشید و همزمان دستانتان را بالا ببرید.به جلو خم شوید و به آرامی نفس بکشید.
۲- . به آرامی به جلو خم شوید .برای انجام این کار کم کم ستون فقرات را بالا بکشید ،شکم را داخل برده و از لگن به جلو خم شوید و دقت کنید که کمر شما خم نشود و پاهایتان از روی زمین بلند نشود.
۳٫ تا آنجا که بدنتان به شما اجازه می دهد ، خم شوید و همان قسمت را با دستا نتان بگیرید . برای اینکه بیشتر خم شوید چند دم و بازدم بگیرید و همراه با یک بازدم ، بیشتر خم شوید.هر گاه در نفس کشیدن دچار مشکل شدید بدانید که بیش از توان خود خم شده اید.
۴- . به دستان خود کشش طولی دهید.
۵- . به آرامی قسمت بالای بدن را بلند کنید.پاهایتان باید کنار هم روی زمین قرار داشته باشند و انگشتان پایتان رو به بالا باشد.
. سپس به حالت اول درآیید و بنشینید.
اگر بیش از توانایی بدنتان در این حرکت عمل کنید و به جلو خم شوید به بدن خود آسیب وارد می کنید.


فواید:
آرامش ذهن و از بین بردن استرس و افسردگی جزئی. کشش در ستون فقرات ، شانه ها و عضلات پشت ران. تحریک کبد ، کلیه ها، تخمدان و رحم.
تقویت سیستم گوارشی
از بین بردن نشانه های یائسگی
تسکین سردرد و استرس و از بین بردن خستگی
درمان فشار خون بالا و بی خوابی
مقالات قدیمی گفته اند که این حرکت اشتها را افزایش می دهد، چاقی را کاهش می دهد و بیماریها را درمان می کند.
موارد منع:
آسم
آسیب دیدگی کمر
اسهال

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*