خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » چه زمانی صدای زانو دردسر ساز می شود
چه زمانی صدای زانو دردسر ساز می شود

چه زمانی صدای زانو دردسر ساز می شود

⚫️بسیاری از اوقات زانوهایمان صدا می دهند. این مسئله در اکثر اوقات بی خطر است اما نباید نسبت به آن بی تفاوت بود، چرا که گاهی این صدا بیشتر از یک صدای معمولی است و نشان از بروز مشکلی را می دهد. وقتی که صدای زانو شما با درد همراه باشد باید این مسئله را جدی بگیرید.

⚫️اگر می خواهید بدانید در چنین شرایطی چه چیزی در انتظارتان است، ادامه مطلب را بخوانید.

⚫️صدای کریپتاسیون کاملا ترسناک به نظر می‌رسد، اما آن گازها – اکسیژن، نیتروژن و دی اکسید کربن – بخشی از مایع سینوویال یا مفصلی هستند. این مایع در واقع یک روان‌ساز طبیعی مفاصل است. بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

⚫️صدای زانو همچنین ممکن است که به یک دلیل بی‌خطر دیگر نیز پیش بیاید: تاندون‌ها ممکن است پس از خارج شدن از محل ابتدایی خود دوباره به همان‌جا برگردند که این فرآیند صدادار است.

اما چه زمانی صدا دادن زانو خطرناک است؟
⚫️زمانی که صدای آن همراه با درد باشد. برخی هنگام چمباتمه زدن، زانوهایشان را بیش از حد جلو می‌آورند. این کار باعث آمدن فشار زیادی به مفاصلشان می‌شود. این کار در طول زمان باعث خرده شدن غضروف و از دست رفتن نرمی آن می‌شود که در دراز مدت می‌تواند منجر به تولید صدا در زانوها شود.

⚫️بدترین حالت چیست؟
ممکن است غضروف هلالی زانوهایتان پاره شود. اگر زانوهایتان درد می‌کند، بنابراین بهتر است به یک پزشک مراجعه کنید. این امکان وجود دارد که پزشک از شما بخواهد برای چند هفته تمرین کردن را کنار بگذارید تا ورم زانوهایتان کم شود.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*