خانه » مقاله ها » تغذیه » عواقب استفاده بیش از حد از نمک
عواقب استفاده بیش از حد از نمک

عواقب استفاده بیش از حد از نمک

 

مصرف بیش از اندازه نمک می تواند خطرات زیادی برای سلامتی ما داشته باشد می تواند عاملی برای آسیب رساندن به کلیه ها و ایجاد پوکی استخوان در بدنتان باشد بهتر است در استفاده از نمک پرهیزات لازم را در نظر بگیرید

متخصص پزشکی اجتماعی نسبت به مصرف بیش از اندازه نمک هشدار داد و گفت: احتمال ابتلا به پوکی استخوان، سنگ کلیه و سرطان با مصرف بیش از اندازه نمک بیشتر می‌شود.

محمدعلی حیدرنیا در رابطه با مصرف بیش از اندازه نمک و ارتباط آن با بیماری‌های مختلف، اظهار داشت: مصرف بیش از اندازه نمک با فشار خون، سکته مغزی، بیماری‌های قلبی عروقی و کلیوی در ارتباط مستقیم است بنابر این اصلاح الگوی غذایی برای افراد در جامعه بسیار حائز اهمیت به شمار می‌رود.

وی افزود: چاقی، پوکی استخوان، شکل‌گیری سنگ‌های کلیوی و سرطان معده از دیگر عوارض افزایش بیش از حد و اندازه نمک در برنامه‌های غذایی است لذا خانواده‌ها باید نسبت به این مسئله مهم و پیشگیری از مصرف نمک اضافه اهتمام داشته باشند.

متخصص پزشکی اجتماعی اضافه کرد: اضافه کردن نمک به غذا سر سفره، حین پخت غذا و آماده کردن آن، مصرف فست‌فودها، تنقلات شور همچون آجیل، ترشیجات حاوی نمک از جمله مواردی است که افراد را در ابتلا به بیماری‌های مختلف مستعد می‌سازد.

حیدرنیا بیان داشت: مصرف غذاهای کنسروی و بسته‌بندی عدم مصرف محصولات لبنی کم‌نمک و توجه نکردن به محتوای نمک مواد غذایی هنگام خرید از علل بیش از حد دریافت نمک به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند نسبت به سایر افراد باید به موضوع تغذیه مناسب و کاهش مصرف نمک توجه بیشتری داشته باشند، همچنین اطلاع‌رسانی و آموزش در اصلاح عادت غذایی و عوامل خطر تغذیه‌ای از موارد ضروری به شمار می‌رود که باید توسط رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی شود.

منبع : بیتوته

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*