خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » ورزش برای زانو
ورزش برای زانو

ورزش برای زانو

نکته: قبل از شروع تمرینات به مدت ۵ دقیقه به منظور گرم کردن بدن پیاده روی کنید.

فشار بالش

به پشت دراز کشیده و هر دو پایتان را خم کنید و بالشی بین زانوانتان قرار دهید. اگر برایتان سخت است می‌توانید نشسته نیز این تمرین را انجام دهید. سپس به مدت ۵ ثانیه به بالش در حد توانتان فشار بیاورید و رها کنید. این تمرین را در دو ست ۱۰ تایی تکرار کنید.

قوی کردن عضلات داخلی پا از زانوان شما پشتیبانی می‌کند.

بلند شدن روی پاشنه

صاف بایستید و از یک صندلی برای حفظ تعادل تان استفاده کنید. پاشنه‌های پایتان را به آرامی از روی زمین بلند کنید و روی انگشتان هر دو پا قرار بگیرید. ۳ ثانیه در این حالت بمانید و به آرامی به حالت اولیه برگردید. اگر برایتان سخت است به صورت نشسته روی صندلی این تمرین را انجام دهید. حرکت را در دو ست ۱۰ تایی تکرار کنید.

بالا بردن پاها به پهلو

صاف بایستید و از یک صندلی برای حفط تعادل تان استفاده کنید. فشار وزنتان را روی پای چپ انداخته و با منقبض کردن عضلات پای راست ، پای راست را تا حد توانتان بالا بیاورید. پایتان را در حالت منقبض ۳ ثانیه نگه داشته و به آرامی پایین بیاورید اما روی زمین نگذارید و این حرکت را ۱۰ بار و در ۲ ست تکرار کنید و سپس پایتان را عوض کنید.

اگر برایتان سخت است ابتدا پایتان را کم بالا بیاورید. به مرور زمان و با انجام این تمرین قادر خواهید بود که پایتان را بالاتر ببرید و حتی از صندلی نیز کمک نگیرید.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*