خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » درمان خانگی عفونت و درد گوش کودک
درمان خانگی عفونت و درد گوش کودک

درمان خانگی عفونت و درد گوش کودک

زمانی که کودک شما از یک عفونت گوش رنج می برد، این که در پی تسکین سریع درد وی باشید قابل درک است. با این وجود، پزشکان کمتر اقدام به تجویز آنتی بیوتیک می کنند و اغلب استفاده از درمان های خانگی برای گوش درد بهترین گزینه است.

درمان های خانگی برای گوش درد می توانند به تسکین این شرایط کمک کنند، اما بهتر است پیش از هر اقدامی به پزشک مراجعه کنید تا نیاز به درمان دارویی یا یک چکاپ کامل بررسی شود.

نخوابیدن روی گوش دردناک

نخوابیدن روی گوش دردناک یکی از ساده‌ترین درمان های خانگی برای گوش درد است. نخوابیدن روی گوشی که درد می کند به نیروی گرانش اجازه می دهد با تخلیه مایع از گوش در تسکین درد نقش داشته باشد. البته استراحت نیز ضروری است، از این رو، زمانی را برای کودک به منظور کسب آرامش و استفاده از این روش درمان اختصاص دهید.

رفع عفونت گوش با تکان دادن گوش

گوش درد اغلب از شیپور اُستاش سرچشمه می گیرد، که گوش داخلی را به گلو مرتبط کرده و فشار هوا در اطراف پرده گوش را متعادل می کند. اگر این بخش با مایع مسدود شود، می تواند موجب احساس دردی شود که مشابه احساس درد هنگام تغییر ارتفاع است. کشیدن آرام لوب گوش کودک به سمت بیرون می تواند موجب رفع انسداد و تسکین درد در گوش شود.

رفع عفونت گوش با ریحان

ریحان برای درمان عفونت گوش و گوش‌دردهای جزئی می‌تواند بسیار مفید باشد.

پنج‌برگ ریحان تازه راه له کنید و سپس دور گوش بمالید مواظب باشید درون گوش نرود.شما همچنین می‌توانید چند قطره روغن ریحان را با مقداری روغن نارگیل مخلوط‌ کنید و سپس یک پنبه به آن آغشته کنید و سپس به‌آرامی داخل گوش، اطراف لبه بیرون و پشت گوش بمالید، این کار را دو بار در روز تکرار کنید

رفع عفونت گوش با استفاده از گرما

استفاده از یک کمپرس گرم روی گوش یک روش درمان خانگی برای عفونت گوش محسوب می شود. یک حوله را با آب گرم و نه داغ خیس کرده و پس از گرفتن آب اضافه آن را روی گوش تحت تاثیر قرار گرفته بگذارید.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*