خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » بهبود جریان خون با ماساژ کف پا
بهبود جریان خون با ماساژ کف پا

بهبود جریان خون با ماساژ کف پا

ماساژ پاها برای بهبود جریان خون، مخصوصا برای کسانی که در محل کار اغلب نشسته اند، مهم است.
اگر شما هم چنین شرایطی دارید، یعنی عضلات پاهای شما به ندرت تحرک و فعالیت دارند، یک ماساژ صحیح پیش از رفتن به رختخواب به بهبود جریان خون در پاهای تان کمک می کند. غیر از ماساژ باید کفش های مان مناسب و راحت باشند و مشکلی برای جریان خون ایجاد نکنند.

ماساژ پا یکی از اجزا حیاتی در رفلکسولوژی محسوب می شود. پاهای شما دارای چندین پایانه عصبی است که با سیستم ها و اندام های مختلف درون بدن در ارتباط هستند. این پایانه های عصبی هنگامی که از طریق ماساژ فعال می شوند دارای آثار درمانی هستند.

در حقیقت، کارشناسان سلامت ماساژ پا را برای بهبود سلامت کلی بدن پیشنهاد می کنند. مطالعات بسیاری وجود دارند که از فواید این نوع ماساژ برای افراد در سنین مختلف پشتیبانی می کنند.

مطالعه ای که در سال ۲۰۰۲ در نشریه علوم پرستاری و سلامت منتشر شد به آثار مثبت ماساژ پا پرداخته و به این نکته اشاره داشت که این نوع ماساژ سبک زندگی سالم را برای تمام گروه های سنی ترویج می کند و به طور ویژه، گردش خون، کسب آرامش و قدرت بهبودی را افزایش می دهد.

برای انجام یک ماساژ پای ساده نیازی به یک ماساژور حرفه ای ندارید و می توانید خودتان آن را انجام دهید. بهترین زمان برای انجام این ماساژ پیش از خواب است ، با ۲ الی ۳ مرتبه استفاده از ماساژور بعد از یک روز کاری سخت خستگی رو از خود دور کنید و به آرامش برسید .

باز نشر: آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*