خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » ۳ روش موثر برای سلامت جسم و جان
۳ روش موثر برای سلامت جسم و جان

۳ روش موثر برای سلامت جسم و جان

لطفاً اعصابتان را خرد نکنید

عصبانیت و تندخویی فشار خون و ضربان قلب را بالا می‌برد و باعث ترشح هورمون‌های استرس می‌شود. در نتیجه ابتلا بیماری‌های قلبی و افسردگی ردخور ندارد. حرص نخورید و عصبی نشوید. راه حل‌هایی برای آرامش اعصابتان پیدا کنید. دعا کنید. نفس عمیق بکشید. از تنش دوری کنید. یوگا انجام دهید.

تغذیه‌ی سالم برای چشمان سالم

چشم‌های ما پنجره‌ای به روی تمام زیبایی‌های جهان هستند پس لازم است برای حفظ سلامت آن‌ها تلاش کنیم. نتایج پژوهش‌های دانشگاه Tufts آمریکا که در سال ۲۰۰۷ و در The American Journal of Clinical Nutrition  به چاپ رسید نشان می‌دهد مصرف زیاد مواد غذایی که شاخص گلیسمی بالا دارند مثل سیب زمینی یا غلات تصفیه شده خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری را بالا می‌برد. این بیماری عامل اصلی نابینایی در افراد سالخورده محسوب می‌شود.

توصیه می‌کنیم به جای سیب زمینی، بروکلی یا سیب زمینی شیرین میل کنید. این مواد غذایی مفید سرشار از آنتی اکسیدان ها به ویژه بتاکاروتن و ویتامین C می‌باشد که خطر این بیماری را کاهش می‌دهند.

فیلم خنده دار ببینید و از ته دل بخندید

چند دقیقه خندیدن میزان هورمون اندورفین را بالا می‌برد و میزان ترشح هورمون‌های استرس را کاهش می‌دهد. نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۰۸ انجام شد نشان می‌دهد دیدن یک فیلم خنده دار میزان هورمون‌های استرس یعنی کورتیزول و آدرنالین را به ترتیب ۳۹ و ۷۰ درصد کاهش می‌دهد.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*