خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » یوگا برای کودکان
یوگا برای کودکان

یوگا برای کودکان

ورزش یوگا برای همه مناسب است. اما کودکان از آنجایی که بدنشان انعطاف بیشتری دارد از فواید یوگا نسبت به جوانان بهره بیشتری می برند.یک کودک هم مثل بزرگترها می تواند در زندگی استرس و تنش داشته باشد. یوگا به کودک آرامش می دهد و تن و ذهنش را سالم نگه می دارد. می توانید این ۵حالت یوگا را به کودکتان آموزش دهید.

حالت پروانه خوابیده

همان حالت پروانه را انجام دهید. کف پاها را به هم بچسبانید و آرام روی زمین در همین حالت دراز بکشید. اگر در این حالت از بالش استفاده کنید بهتر است. دست ها را باز کرده روی زمین قرار دهید و ریلکس شوید.

حالت پروانه

کودک باید روی زمین بنشیند و کف پاها را در روبروی خود به هم متصل کند و بگذارد زانوها به زمین نزدیک شوند. این حالت سطح انرژی کودک را بالا برده و استرس را کم می کند. در حالت پروانه با کششی که در کشاله های ران و باسن ایجاد می شود ذهن را آرام می کند.

حالت شتر

روی زمین زانو بزنید پاها را صاف و با کمی فاصله روی زمین به پشت قرار دهید. پشت پاها و ساق پا باید صاف روی زمین قرار بگیرد. دست ها را روی پاشنه پا قرار دهید. به عقب خم شوید و نفس بکشید. چانه باید به سمت سینه خم شود.

حالت فلامینگو

روی دو پا بایستید و دست ها را مثل بال پرنده باز نگه دارید. به سمت جلو خم شوید و یکی از پاها را به عقب بالا ببرید. ممکن است در این حالت مانند فلامینگو بال بال بزنید. فراموش نکنید که پاها را حتما جابه جا کنید. این حالت بهترین تمرین تعادل است.

حالت مار

این حالت نوع بچه گانه حالت مار کبری است. حالت مار ماهیچه های سینه و شکم را کشش می دهد و همراه با تمرین تنفس انجام می شود.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*