خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » ۴کاری اشتباهی که در رابطه با سلامتی انجام می دهیم !
۴کاری اشتباهی که در رابطه با سلامتی انجام می دهیم !

۴کاری اشتباهی که در رابطه با سلامتی انجام می دهیم !

هنگامی که خونریزی بینی دارید ، سر خود را به عقب نبرید

اشتباهات رایج پزشکی،مضرات بطری پلاستیکی

اقدامات لازم هنگام خونریزی بینی

چرا این بد است: با بردن سر خود به عقب ، خوب به پشت گلو می رود و می تواند باعث ایجاد خفگی شود.

در عوض چه کاری انجام دهید: سوراخ های بینی خود را با انگشتان فشار دهید. بنشینید و سر خود را مستقیم و چانه خود را به موازات شانه نگه دارید.

شخصی که غش کرده است را بلند نکنید

اشتباهات رایج پزشکی،مضرات بطری پلاستیکی

اقدامات لازم هنگام غش کردن

چرا این بد است: دلیل غش کردن افراد ضعف به دلیل کاهش  ناگهانی فشار خون است، که باعث می شود مغز خون دریافت نکند. اگر شخصی را بلند کنید ، از ورود خون به مغز جلوگیری می کنید.

کارهایی که باید بجای آن انجام دهید: در این حالت مهم است که سر فرد پایین تر از سینه آنها بماند. کاری کنید که شخص دراز بکشد. فرد باید چند دقیقه در این موقعیت بماند و اطمینان حاصل کنید که قبل از بلند شدن ، حالشان خوب است.

یخ را مستقیماً روی کبودی قرار ندهید

اشتباهات رایج پزشکی،مضرات بطری پلاستیکی

استفاده از یخ هنگام ضربه دیدگی

چرا این بد است: از آنجا که پوست بسیار ظریف است ، اگر این کار را انجام دهید باعث کاهش جریان خون می شود و بهبودی را کند می کند. علاوه بر این ، ممکن است باعث سرمازدگی شود.

کارهایی که باید بجای آن انجام دهید: یخ را در یک حوله یا هر پارچه دیگر بپیچید. ناحیه آسیب دیده را درست بعد از آسیب سرد کنید ، اما یخ را بیش از ۱۰ دقیقه نگه ندارید.

 سرمازدگی را مالش ندهید

اشتباهات رایج پزشکی،مضرات بطری پلاستیکی

سرمازدگی

چرا این بد است: آن را مالش یا ماساژ ندهید و از حرارت مستقیم برای جبران سرمای آن استفاده نکنید ، زیرا این امر می تواند باعث سوختگی شود.

کارهایی که باید بجای آن انجام دهید: از سرما خارج شوید و با قرار دادن آنها در آب گرم (نه داغ!) یا نوشیدن مایعات گرم ، مناطق آسیب دیده را با دقت خنثی کنید. اجازه ندهید که مناطق آسیب دیده مجدداً منجمد شوند و در صورت بازگشت به سرما ، حتماً از آنها محافظت کنید. اگر سرمازدگی قوی است ، از پزشک کمک بگیرید.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*