خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » سرما خوردگی و ورزش
سرما خوردگی و ورزش

سرما خوردگی و ورزش

پیاده روی

سرماخوردگی ممکن سطح انرژی بدن را تقلیل دهد، بنابراین شما انرژی کافی برای ورزش شدید در اختیار ندارید اما تنها با ۲۰ دقیقه پیاده روی می‌توانید فواید یک تمرین منظم را کسب کنید به علاوه علائم سرماخوردگی را نیز از بین می‌برد. اگر سینوس‌های شما کاملاً گرفته شده اند، پیاده روی باعث می‌شود تا شما عمیق تر نفس کشیده و به باز شدن سینوس،ها کمک کند.

یوگا

بدن هنگام مبارزه با عفونت ناشی از سرماخوردگی هورمون استرس کورتیزول را ترشح می‌کند و نتایج تحقیقات نشان می‌دهند تکنیک‌های از بین برنده استرس مثل یوگا و تکنیک‌های تنفس می‌توانند، عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کنند. کشش‌های آرام درد ناشی از عفونت سرماخوردگی و عفونت سینوس‌ها را کاهش می‌دهد.

دویدن آرام

دکتر «Andrea Hulse» می‌گوید: اگر دویدن جزو برنامه تمرینی شما است پس نیازی نیست به خاطر سرماخوردگی آن را متوقف کنید. دونده‌ها ادعا کرده‌اند زمانی که دچار سرماخوردگی و مریضی شده‌اند دویدن باعث شده است تا آن‌ها زودتر بهبود پیدا کرده و احساس سلامتی کنند.

دویدن یک داروی طبیعی برای باز کردن سینوس‌ها و پاک کردن سر است و احساس راحتی به ورزشکار می‌دهد. بدن شما هنگام مریضی فعالیت زیادی در برابر عفونت موجود در بدن انجام می‌دهد، بنابراین می‌توانید شدت دویدن را کاهش دهید. 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*