خانه » مقاله ها » تغذیه » خواص بهار نارنج
خواص بهار نارنج

خواص بهار نارنج

اگر از مشکلات دستگاه گوارش و معده رنج می‌برید بهار نارنج معجزه درمان شماست، می‌توانید با مخلوط عرق بهار نارنج با مقداری آب یک محلول درمانی برای رفع اسیدی شدن معده درست کنید و به این ترتیب مشکلاتی، چون ناراحتی و دل درد، سوء‌هاضمه و حتی نفخ معده را از بین ببرید. این نوشیدنی حتی برای برطرف کردن دل درد در نوزادان نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

اگر دچار قرمزی، خارش و سوزش بر روی پوست خود هستید از بهارنارنج کمک بگیرید و پوستتان را با آن ماساژ و سپس آبکشی کنید تا این مشکلات برطرف شود.عطر و بوی شکوفه نارنج و پرتقال بسیار مطبوع است و خاصیت آرامبخشی دارد، این ماده می‌تواند برای درمان بی‌خوابی در افراد مورد استفاده قرار گیرد، برای بهره بردن از این عطر خوشبو مقداری از آن را در یک کاسه آب گرم ریخته در اتاق خواب یا سایر اتاق‌های خانه قرار دهید تا به آرامی‌در کل فضا عطر این گیاه معطر پخش شود و به این ترتیب خوابی آرام و شاد بدست آوریدبهار نارنج برای از بین بردن آفتاب سوختگی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و اکنون در بسیاری از برندهای دارویی و آرایشی در سراسر دنیا از ترکیبات پرتقال و نارنج استفاده می‌شود. برای درمان آفتاب سوختگی تنها کافی است مقداری از عرق یا روغن بهارنارنج را توسط یک گاز پانسمان تمیز روی محل موضع گذاشته تا ویتامین C و خواص آرامبخشی این گیاه معطر التهاب را از بین ببرد.

کارشناسان در عین حال توصیه می‌کنند افراد تنها از محصول طبیعی بهار نارنج استفاده کنند و قبل از مصرف از اصالت آن مطلع شوند.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*