خانه » مقاله ها » تغذیه » خواص عسل شوید
خواص عسل شوید

خواص عسل شوید

فواید درمانی و خواص عسل شوید

شوید دارای طبعی گرم و خشک است و بنابراین عسل تهیه شده از این گیاه نیز طبع گرمی دارد. برخی از مهم ترین خواص این عسل معطر، عبارتند از:

۱. خاصیت آرامبخش

عسل شوید حاوی ویتامین های گروه ب و فلاونوئید است. این مواد ترشح آنزیم‌ها و هورمون هایی را تحریک می کنند که خاصیت آرامبخش و خواب آور دارند. بنابراین یکی از مهم ترین خواص عسل شوید، ایجاد آرامش و کمک به خواب آرام و راحت شبانه است. 

۲. کاهش چربی خون

یکی دیگر از خواص عسل شوید کاهش کلسترول و تری گلسرید خون است. مصرف این عسل برای بیماران مبتلا به چربی خون بالا بسیار مفید است و با کاهش چربی خون از بروز بیماری های قلبی و عروقی، حملات ناگهانی قلب و سکته مغزی پیشگیری می کند.

۳. تقویت معده و بهبود دل پیچه

مصرف عسل شوید برای دستگاه گوارش مفید است و به تقویت معده، بهبود دل پیچه، رفع نفخ و هضم بهتر غذا کمک می کند.

۴. افزایش شیر مادران شیرده

سبزی شوید خاصیت شیرافزا دارد و عسل تهیه شده از این گیاه نیز دارای همین ویژگی است. مصرف عسل شوید برای مادران باردار بسیار مفید است و ضمن افزایش شیر، به کاهش نفخ و درد شکم نوزاد نیز کمک خواهد کرد.

۵. تقویت استخوانها و بهبود دردهای مفصلی

میزان کلسیم موجود در عسل شوید بالا است و از این رو یکی از خواص عسل شوید، تقویت استخوان ها و کمک به بهبود دردهای مفصلی است.

۶. کاهش ضربان قلب

مصرف عسل شوید برای درمان تپش قلب مفید است.

۷. تقویت بدن و افزایش نیرو و انرژی

همانند انواع دیگر عسل ها، عسل شوید نیز با تامین نیرو و انرژی مورد نیاز بدن به افزایش قوای جسمانی و بالا بردن توان بدن در مقابله با بیماری ها کمک می کند و با تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بروز سرطان، نقش مهمی در افزایش سلامتی دارد.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*