خانه » مقاله ها » تغذیه » مزایای هویج برای کودکان
مزایای هویج برای کودکان

مزایای هویج برای کودکان

ویتامین های موجود در هویج
هویج سرشار از بتاکاروتن است، یک ماده مغذی اساسی که رشد سالم در کودکان را ممکن می کند. بتا کاروتن نقش مهمی در ایمنی بدن و همچنین خاصیت ضد پیری دارد. بتاکاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می شود که برای فعال شدن دید در شب بسیار ضروری است.


– هویج سرشار از تیامین، نیاسین و ویتامین B6 است.
– هویج دارای فیبر غذایی است که جذب قندها را به جریان خون کند می کند.

– هویج ها منبع منگنز هستند و ویتامین های C و K. ریشه هویج تازه دارای مقدار زیادی ویتامین C هستند و ۹ درصد از RDA را تأمین می کنند.

– هویج همچنین سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم ، آهن ، پتاسیم ، مس و فسفر است.

– تحقیقات دانشگاه نیوکاسل نشان داد که هویج همچنین حاوی مقدار زیادی فالکارینول، یک آنتی اکسیدان است که می تواند به مبارزه با انواع خاصی از سرطان کمک کند.

مزایای هویج برای کودکان و بزرگسالان به طور یکسان است.
بینایی را بهبود می بخشد
ویتامین A برای دید خوب ضروری است. خبر خوب این است که این ویتامین به میزان فراوانی در هویج موجود است. هویج دارای بتاکاروتن است که در سلولهای کبدی به ویتامین A تبدیل می شود. خوردن هویج هر روز می تواند بینایی را بهبود بخشد و از ابتلا به اختلالات مرتبط با چشم مانند کوری شب جلوگیری کند.

هویج سرشار از تیامین، نیاسین و ویتامین B6 است.

حافظه را بهبود می بخشد
پژوهشگران می گویند که هویج نقش مهمی در رشد شناختی دارد. آنها حاوی ترکیبی به نام لوتئولین هستند که می تواند از التهاب مغز جلوگیری کند و باعث تقویت مغز شود.

باعث هضم غذا می شود و از یبوست جلوگیری می کند
هویج حاوی مقادیر زیادی فیبر غذایی است و باعث هضم غذا می شود. همچنین فیبر ترشح اسید معده را تحریک می کند و باعث بهبود حرکات روده می شود.

اسهال را درمان می کند
هویج به شما کمک می کند تا اسهال کودکان شما به سرعت و به طور موثر درمان شود. نوشیدن روزانه چند بار سوپ هویج یا آب هویج به باعث جبران آب از دست رفته بدن در زمان اسهال می شود.

باز نشر :آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*