خانه » مقاله ها » تغذیه » نوشیدن آب در بین وعده های غذایی خوب یا بد است؟
نوشیدن آب در بین وعده های غذایی خوب یا بد است؟

نوشیدن آب در بین وعده های غذایی خوب یا بد است؟

نوشیدن آب در طول وعده های غذایی: واقعیت و افسانه

آب برای پوست ، حرکت روده ، هضم غذا و سلامت کلی بدن عالی است. شما باید حداقل ۲ لیتر آب در روز بنوشید و اگر در شهر گرم هستید ۳-۴ لیتر در روز ضروری است. با این حال ، با این حال ، اعتقاد بر این است که نوشیدن آب در هنگام وعده های غذایی به دلیل برخی تصورات غلط ایده خوبی نیست. در اینجا برخی از دلایل رایج آورده شده است (مردم معتقدند) که چرا نباید با وعده های غذایی آب بنوشید.

۱٫ نوشیدن آب در بین غذا ممکن است بر هضم غذا تأثیر بگذارد :

مردم معتقدند که نوشیدن آب در طول وعده های غذایی اساساً تأثیر نامطلوبی بر هضم دارد و از کاهش مقدار بزاق دهان شروع می شود. بزاق کاهش یافته سیگنالهای ضعیف تری را به معده شما می فرستد که در نتیجه باعث آزاد شدن آب و آنزیم های معده می شود. بنابراین لحظه ای که آب می خورید از جذب و تجزیه مواد غذایی هنگام خوردن غذا مانع می شوید.

۲٫ نوشیدن آب در بین غذا ممکن است جذب مواد مغذی را کند ، کند :

همچنین اعتقاد بر این است که با رقیق کردن آب معده برای مبارزه با مواد عفونی حیاتی ، شما همچنین از شکسته شدن درست مواد غذایی جلوگیری می کنید.

۳٫ نوشیدن آب در بین غذا می تواند باعث اسیدیته شود :

اعتقاد بر این است که نوشیدن آب باعث ایجاد اسیدیته می شود زیرا معده شما در هنگام خوردن و آشامیدن به همان اندازه آب جذب می کند. این می تواند آب معده را رقیق کرده و روند هضم را کندتر کند. بدون هضم غذا در سیستم شما نشسته است، نتیجه آن ریفلاکس اسید و سوزش سر دل است.

۴- نوشیدن آب در بین غذا ممکن است باعث افزایش وزن شود

یکی دیگر از باورهای رایج در مورد نوشیدن آب ، تأثیر آن بر روی آب معده و توانایی آن در افزایش مقدار انسولین در بدن باشد که منجر به افزایش وزن می شود. زیرا وقتی بدن شما قادر به هضم غذا نیست ، به چربی تبدیل می شود و در بدن ذخیره می شود. همچنین ، آب معده رقیق شده باعث جذب مواد غذایی به آرامی می شود که به نوبه خود به چربی تبدیل می شوند و باعث می شوند وزن شما بیشتر شود.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*