خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » یوگا راه حلی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن
یوگا راه حلی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن

یوگا راه حلی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن

قرار گرفتن در معرض میکروب ها، آلاینده های محیطی، سموم و استرس پایدار می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تضعیف کرده و بدن شما را به بیماری ها آسیب پذیرتر کند. از طرفی سبک زندگی سالم که شامل ورزش منظم، استرس کمتر، رژیم غذایی سالم و رعایت بهداشت است برای محافظت از سیستم ایمنی لازم است. همراه با این موارد، شما می توانید از تمرینات یوگا برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیز استفاده کنید.

یوگا یک فرم جامع از ورزش است که منافع جسمی و ذهنی زیادی را به همراه دارد. این ورزش باعث تقویت ذهن و بدن و همچنین سیستم ایمنی می شود و در جلوگیری از بیماری ها نقش دارد. داشتن سیستم ایمنی قوی در برابر عفونت های ویروسی، باکتریایی و قارچی از بدن محافظت می کند.

یوگا با مبارزه با هورمون استرس می تواند سیستم ایمنی بدن را قوی کند. در حالی که سیستم لنفاوی را تحریک می کند تا سموم را از بین ببرد.

مطالعات متعدد از مزایای یوگا برای کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی حمایت کرده اند. به عنوان مثال یک مطالعه که در سال ۲۰۱۱ در International Journal of Yoga منتشر شده نشان می دهد که یوگا در برابر تغییرات اتونوم و اختلال در ایمنی سلولی مقاومت می کند.

علاوه بر این، یک مطالعه در دانشگاه کالیفرنیا گزارش می دهد که انجام یوگا به صورت روزانه به مدت هشت هفته می تواند سطح استرس را کاهش دهد. یوگا مکانیسم های بیولوژیکی مسئول افزایش پاسخ التهابی سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد. التهاب، اگر به طور مداوم در بدن فعال باشد، می تواند به بیماری های مزمن منتهی شود.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*