خانه » مقاله ها » تغذیه » ۳ ترکیب خانگی برای پاکسازی ریه‌ها
۳ ترکیب خانگی برای پاکسازی ریه‌ها

۳ ترکیب خانگی برای پاکسازی ریه‌ها

تکنیک های پاکسازی ریه ممکن است به نفع افرادی که سیگار می کشند ، افرادی که مرتباً در معرض آلودگی هوا قرار دارند و افرادی که دارای بیماری مزمن هستند و سیستم تنفسی را تحت تأثیر قرار می دهد مانند آسم، بیماری انسدادی مزمن ریوی و فیبروز کیستیک، سودمند باشد.

مواد لازم:

– چند سانتی‌متر ریشه زنجبیل تازه

– ۴۰۰ گرم عسل

– ۲ قاشق سوپ‌خوری زردچوبه

– ۴۰۰ گرم پیاز

– یک لیتر آب

طرز تهیه:

آب را بجوشانید و به آن عسل اضافه کنید. ریشه‌های زنجبیل را رنده کرده، پیازها را خرد کرده و به آب جوش اضافه کنید. زمانی که جوش می‌خورد زردچوبه را نیز اضافه کنید و بگذارید نصف بیشتر آب آن تبخیر شود. پس از خنک شدن آن را در شیشه‌ای تمیز ریخته و در یخچال بگذارید و روزی دو مرتبه، دو قاشق از آن را با شکم خالی میل کنید.

سیر و آویشن برای پاکسازی ریه ها :

این ترکیب درمانگر باعث سم زدایی از ریه ها می شود. ترکیب خواص سیر با اثرات ضدعفونی کننده آویشن سلامت ریه ها را ارتقا می دهد.

مواد لازم :

سیر ۱۰ حبه

آویشن تازه ۳ شاخه

روغن زیتون به میزان لازم

روش تهیه :

حبه های سیر را در هاون بکوبید تا به صورت خمیر درآید. سپس برگ های آویشن را افزوده و دوباره بکوبید تا هر دو مخلوط و یکدست شوند. ترکیب را داخل یک ظرف شیشه ای تمیز بریزید و روی آن روغن زیتون بکر بریزید به طوری که سطح آن را بپوشاند. اجازه دهید ترکیب یک شب کامل بماند.

درمان عفونت ریه با عسل :

برای ناراحتی ریوی، سرفه و گرفتگی صدا : یک عدد پیاز را رنده نموده و پوره حاصل را در یک لیوان سرکه ریخته و مخلوط به دست آمده را صاف می کنند و با هم حجمش عسل مخلوط نموده و هر یک و نیم ساعت یک قاشق غذاخوری از آن مصرف می نمایند.

عسل در کشتن باکتری ها و میکروب ها تأثیر دارد البته بستگی به میزان عفونت شش ها دارد.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*