خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » ترفندهای آشپزی
ترفندهای آشپزی

ترفندهای آشپزی

کارهای عادی هست که همیشه طوری انجام می دهیم که بار اول آموخته ایم و هیچ وقت به این فکر نمی کنیم که همین کارها را با استفاده از خلاقیتمان می توانیم چقدر ساده تر انجام دهیم. درست مانند هر چیز دیگری. کافیست به انجام کارها از زاویه ای دیگر نگاه کنیم.

امروز می خواهم ترفندهای آشپزی را به شما آموزش دهم که با انجامشان می توانید زندگی را برای خود ساده تر کنید.

۱- چگونه سوپی که شور شده را نجات دهیم؟

راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، برای مثال می توانید یک توری به همراه مقدار کمی غلات را داخل قابلمه سوپ قرار دهید و بجوشانیدش. توری نمک اضافی را به خود جذب می کند. می توانید یک حبه قند را با قاشق غذا خوری داخل سوپ فرو ببرید. وقتی قند شروع به ذوب شدن کرد قاشق را بردارید و همین فرآیند را با حبه قندی دیگر تکرار کنید.

۲- چگونه گوشت را نرم کنیم؟

اگر می خواهید استیکی نرم و فوق العاده درست کنید قبل از پخت گوشت را در سس مایونز بخیسانید تا نرم شود.

۳- بلال

باقی مانده بلال آب پز را می توانید در سالاد مورد استفاده قرار دهید. تنها کافیست با یک چاقو تیز ذرت ها را از رویش جدا کنید.

۴- چگونه طعم قوی یک غذا را حفظ کنیم؟

قبل از سرو یک غذای گرم بشقاب را گرم کنید و قبل از سرو یک غذای سرد آن را خنک کنید. با همین ترفند کوچک می توانید به حفظ طعم قوی و تازگی غذا کمک کنید.

۵- چگونه به سادگی زرده تخم مرغ را جدا کنیم؟

به جای استفاده از وسائل مختلف برای بیرون کشیدن زرده تخم مرغ می توانید با یک بطری پلاستیکی ساده این کار را بکنید. کافیست ورودی بطری را روی زرده نگه دارید و با کمی فشار به اطراف بطری و سپس رها کردن زرده را از روی سفیده به داخل بطری بکشید.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*