خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » حرکات ساده برای درمان سیاتیک
حرکات ساده برای درمان سیاتیک

حرکات ساده برای درمان سیاتیک

بسیاری از مردم می دانند که درد عصب سیاتیک چقدر ناخوشایند است. شاید عجیب باشد اما، پیاده روی زیاد یکی از عواملی است که باعث افزایش عوارض عصب سیاتیک می شود.

اما خبرهای خوبی نیز وجود دارد – سیاتیک در بیش از ۷۵٪ موارد بدون مداخلات جراحی قابل درمان است . یکی از راه های مؤثر برای دستیابی به این هدف ، انجام برخی تمرینات بسیار ساده است.

تمرین ۱

بهترین ورزش برای دیسک کمر و سیاتیک , ماساژ سیاتیک

به پشت دراز بکشید، زانوها را خم کنید. پای راست خود را بلند کنید و مچ پا راست خود را روی ران چپ خود قرار دهید. دستها را دور پشت ران چپ خود بپیچید و آن را به سمت بدن خود بکشید. 

سر خود را از زمین بلند نکنید. حداقل ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید. تمرین را روی هر پا ۲-۳ بار تکرار کنید.

تمرین ۲

بهترین ورزش برای دیسک کمر و سیاتیک , ماساژ سیاتیک

برای انجام تمرین بعدی ، به پشت دراز بکشید و دستان خود را در کنار بدن خود قرار دهید. زانوهای خود را خم کرده و پاهای خود را همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است بالا ببرید. آنها را ۵ بار بلند کرده و پایین بیاورید.

تمرین ۳

بهترین ورزش برای دیسک کمر و سیاتیک , ماساژ سیاتیک

برای آخرین تمرین در این ست، به توپ تنیس نیاز دارید. توپ را بگیرید و با قرار دادن آن در زیر باسن خود دراز بکشید. به آرامی حرکت کنید تا قسمت درد را در باسن خود پیدا کنید. بعد از پیدا کردن ، می توانید با آرام کردن بدن در توپ، ۳۰-۶۰ ثانیه با دقت فشار دهید. توپ را از بالا و پایین این قسمت بپیچید. سپس به نقطه دردناک بعدی بروید. در حین چرخیدن از ناحیه نخاع خودداری کنید و در صورت بروز درد شدید بلافاصله متوقف شوید. این تمرین را ۱-۲ بار در روز به مدت ۵-۱۰ دقیقه تکرار کنید.

تمرین ۴

بهترین ورزش برای دیسک کمر و سیاتیک , ماساژ سیاتیک

برای این تمرین به صندلی احتیاج دارید. روی صندلی بنشینید، مچ پا سمت چپ را روی زانوی راست قرار دهید. با احتیاط به جلو خم شوید و پشت خود را مستقیم و بدون گرد کردن آن بکشید. این حالت را برای ۱۰ ثانیه نگه دارید. برای هر پا ۵ بار تمرین را تکرار کنید.

تمرین ۵

بهترین ورزش برای دیسک کمر و سیاتیک , ماساژ سیاتیک

یک پا را روی یک سطح بالا قرار دهید. پاها و انگشتان پا باید مستقیم باشند. تا جایی که ممکن است به آرامی به سمت ساق پا بکشید تا زمانی که در ران احساس مقاومت کنید. سعی کنید هنگام کشش ، ران پای خود را بلند نکنید. این موقعیت را به مدت ۳۰ ثانیه نگه دارید. تمرین را روی هر پا ۲-۳ بار تکرار کنید .

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*