خانه » مقاله ها » مطالب مفید و پندآموز » چگونه می‌توانید علائم ویروس کرونا را درمان کنید؟
چگونه می‌توانید علائم ویروس کرونا را درمان کنید؟

چگونه می‌توانید علائم ویروس کرونا را درمان کنید؟

علائم ویروس جدید کرونا شامل تب و سرفه و تنگی نفس می‌شود.

برای تب
داروی تب بُر مصرف کنید: اگر تبتان بالاست می‌توانید از داروی تب بُر استفاده کنید. استامینوفن دارویی است که معمولاً برای کنترل تب توصیه می‌شود. ایبوپروفن نیز داروی تب بُر است اما نگرانی‌هایی از این بابت وجود دارد که ممکن است در مورد ویروس جدید کرونا، مناسب و ایمن نباشد. برای اطمینان حاصل کردن از این جهت به تحقیقات بیشتری نیاز است.
مایعات زیاد بنوشید: تب معمولاً باعث تعریق می‌شود که به معنی از دست رفتن مایعات بدن است. پس مایعات زیاد بنوشید (ترجیحاً آب، آبمیوه طبیعی و بدون قند). نوشیدنی‌های کافئین‌دار توصیه نمی‌شوند.
استراحت کنید: بدن شما برای مبارزه با ویروس‌ها نیاز به انرژی دارد. فقط استراحت کنید و اجازه دهید بدنتان کارش را انجام دهد.

برای سرفه
در طول روز مایعات بنوشید: نوشیدن مایعات نه تنها گلو و حلقتان را مرطوب و نرم نگه می‌دارد بلکه بدنتان را نیز هیدراته نگه می‌دارد.
نوشیدنی‌های گرم بنوشید مانند چای، دمنوش و سوپ مرغ: مایعات گرم، راه‌های هوایی‌تان را گرم می‌کنند و سبب شل شدن موکوس، غشای حلق و راه‌های تنفسی فوقانی می‌شوند.
یک قاشق مرباخوری عسل با چای گرم یا آب داغ را امتحان کنید: کمی عسل می‌تواند گلودرد را تسکین دهد اما به بچه‌های زیر یک سال نباید عسل بدهید.
بخور دهید: دوش آب داغ بگیرید، از دستگاه بخور استفاده کنید یا به هر صورت دیگری بخار آب داغ تنفس کنید. این کار باعث تسکین گلودرد شده و راه‌های هوایی را باز می‌کند تا راحت‌تر نفس بکشید.
آب‌نمک غرغره کنید: هر چند هنوز از نظر علمی ثابت نشده که غرغره کردن آب‌نمک کمکی به کنترل علائم کرونا بکند اما خیلی از افراد ادعا می‌کنند گلودردشان با این راهکار تسکین می‌یابد. به هر حال امتحان کردن آن ضرری ندارد. بدین منظور یک قاشق چای‌خوری نمک را در یک لیوان آب جوشیده ولرم حل کنید. بعد از غرغره کردن، روشویی را ضدعفونی کنید.
یک تکه یخ بمکید: اگر گلویتان در اثر سرفه دردناک شده سرما ممکن است با بی‌حسی به کاهش و تسکین موقت گلودردتان کمک کند.
قرص یا آبنبات سرفه بمکید: این راهکارها نیز دهان و گلویتان را مرطوب نگه می‌دارند و سرفه‌هایتان را کم می‌کنند.
داروی سرفه را امتحان کنید: اگر سرفه‌هایتان خلط دار است می‌توانید شربت اکسپکتورانت بخورید تا ترشحاتتان رقیق شود. اگر سرفه‌های خشک دارید، شربت ضدسرفه چیزی است که نیاز دارید اما نوع مناسب آن را انتخاب کنید.
برای درد، استامینوفن مصرف کنید: گاهی سرفه‌های زیاد، دردناک می‌شوند. یک داروی مسکن مانند استامینوفن می‌تواند چنین دردی را تسکین دهد.

آرام نفس بکشید: کُندتر کردن ریتم تنفس می‌تواند به شما کمک کند دوباره درست تنفس کردن را شروع کنید.
یکی از تکنیک‌های ریلکسیشن را امتحان کنید: این تکنیک‌ها با منظم و آرام کردن ریتم تنفس کمکتان می‌کنند بدنتان را آرام کنید. ضمناً داشتن تنگی نفس ممکن است سبب اضطرابتان شود اما با کمک تکنیک‌های ریلکسیشن می‌توانید اضطراب را از خودتان دور کنید.
اگر قبلاً پزشک برایتان اسپری استنشاقی تجویز کرده بود، ممکن است الان دوباره به آن نیاز داشته باشید: به احساسی که در سینه‌تان دارید توجه کنید و به یاد بیاورید قبلاً پزشکتان بابت کدام علائم، اسپری استنشاقی تجویز کرده بود. از اسپری هیچ‌کس دیگر استفاده نکنید و فقط نوعی را مصرف کنید که برایتان تجویز شده بود. قسمت دهانی اسپری را بعد از مصرف ضدعفونی کنید.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*