خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » مقابله با ویروس کرونا در محل کار
مقابله با ویروس کرونا در محل کار

مقابله با ویروس کرونا در محل کار

*محل کار شما مکانی است که ساعت‌های زیادی را در آن می‌گذرانید و احتمالا با افراد زیادی نیز سروکار دارید. برای اینکه خطر ابتلاء به ویروس کرونا را به حداقل برسانید، به توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت که در ادامه می‌آید توجه کنید و سعی نمایید که این توصیه‌ها را در محل کارتان به اجراء گذارید.

بدینگونه علاوه بر محافظت از خودتان، احتمال انتقال ویروس از محیط بیرون به خانه و همسر و کودکان‌تان را نیز به میزان قابل توجهی کاهش خواهید داد.

دستورالعمل‌های آماده‌سازی محل کار عبارتند از:

*سطوح (مثل میزهای کنفرانس، میزهای کار) و وسایل (مثل تلفن، صفحه کلید) باید مرتباً با مواد ضدعفونی تمیز شوند.

*در سازمان خود «دورکاری» را تشویق کنید. اگر در منطقه زندگی شما ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، مقامات بهداشتی ممکن است به مردم توصیه کنند از وسایل نقلیه عمومی و اماکن شلوغ دوری کنند. بنابراین دورکاری می‌تواند راهکاری برای ادامه فعالیت سازمان شما و در عین حال حفظ سلامت همکاران‌تان باشد.

*کارکنان شما باید محدودیت‌های اعمال شده محلی درخصوص سفر،  تردد و یا حضور در گردهمایی‌های بزرگ را جدی گرفته و کاملاً رعایت کنند.

*برای کارکنان، پیمانکاران و مشتریان خود توضیح بدهید که به هنگام شیوع ویروس کرونا در اجتماع، هر کسی حتی با علائم خفیف تب یا سرفه باید در خانه بماند.

*بهداشت تنفسی مناسب را رعایت کنید و بقیه را نیز به رعایت این نکات تشویق کنید. در محل کار حتماً ماسک صورت، دستمال کاغذی، و سطل‌های آشغال  دردار، به خصوص برای کسانی که آبریزش بینی دارند یا سرفه می‌کنند، داشته باشید.

*شستشوی مرتب و کامل دست‌ها را انجام بدهید و بقیه را نیز به این کار تشویق کنید. در محل کار خود ظرف‌های مخصوص ژل ضدعفونی دست‌ها را در جاهای مختلف و در دسترس همگان بگذارید و اجازه بدهید ارباب رجوع، پیمانکاران و مشتریان از آب و صابون برای شستشوی دستهای‌شان استفاده کنند.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*