خانه » مقاله ها » آشنایی با یوگا برای مبتدیان این ورزش
آشنایی با یوگا برای مبتدیان این ورزش

آشنایی با یوگا برای مبتدیان این ورزش

یوگا ورزشی بـا قدمت بسیار زیاد اســت. حتی قدیمـی تر از ثبت تـاریخ به صورت کتبی و نوشتـاری. یـوگـا در بین رشته هـای ورزشی نوظهور توانسته همچنان جـایگاه خود را حفظ کند. یـوگـا ترکیبی از حرکات کششی و تنفس صحیح اســت و کمک شـایانی برای کسب آرامش مـی کند. بـا ما همراه بـاشید تـا بیشتر بـا یـوگـا این ورزش بی نظیر آشنا شوید.

 

هاتا یوگا (Hatha yoga)، یکی از سبک­‌های شناخته‌­شده و معروف یوگا می‌­باشد. این سبک در سال ۱۹۲۰ و به لطف تی کریشمانچاریا (T. Krishnamacharya) به غرب آمده و امروزه یکی از محبوب‌­ترین سبک­‌های یوگا به شمار می­‌رود.

مزایای یوگا 

هدف اصلی یوگا هماهنگ کردن سیستم های مختلف بدن است که این مهم، خود تاثیر بسزایی در ایجاد شادابی و نشاط دارد. به اختصار به چند مورد از محاسن یوگا اشاره می کنیم:

۱- انعطاف پذیری بدن از مهم ترین فوایدی است که این فعالیت ورزشی نصیبتان می کند.

۲- یوگا عضلات را تقویت می کند و در کنار آن موجب قوی شدن تمام بافت های نرم بدن مانند رباط ها، تاندون ها وبافت های اطراف ماهیچه می شود.

۳- به مرور زمان با انجام حرکات یوگا آگاهی شما نسبت به بدنتان بالاتر میرود و بدن قدرتمندتری خواهید داشت و در طی زمان حالت های اشتباه بدنتان مانند قوز کردن یا اشتباه نشستن را اصلاح می کنید.

۴- استمرار در انجام حرکات یوگا تاثیر بسزایی بر روابط اجتماعی و خلقیات فرد دارد و به مرور شما را به فردی خوشحال تر تبدیل می کند از دلایل مهم این موضوع افزایش سطح اکسیژن به بدن است.

۵- به دلیل تنفس عمیق در تمرینات یوگا ظرفیت و توانایی ریه افزایش می یابد و موجب ریلکیشن و تمدد اعصاب می شود و در درمان افسردگی هم به شدت تاثیر گذار است.

۶- یوگا باعث توقف صدای ذهن می شود و حتی باعث می شود به مرور بر ذهن خود تسلط پیدا کنید.

۷- کاهش فشار خون و آرام شدن ضربان قلب از دیگر محاسن این ورزش است که گاهی در کنار درمان های دارویی بسیار مفید و موثر است.

۸- در بسیاری از موارد یوگا راه حل درمان مشکلات بی خوابی یا بد خوابی است که به شدت از طرف متخصصان پیشنهاد می شود.

۹- یوگا می تواند بر درمان ناراحتی های ستون فقرات، مشکلات سایر مفاصل و کمر درد تاثیر بگذارد و باعث شود از درد رهایی یابید.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*